Rusza wspólny projekt Google i Uniwersytetu Warszawskiego

Opublikowano: 7 kwietnia 2014. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Dzięki wspólnej inicjatywie Google i Uniwersytetu Warszawskiego powstanie nowy ośrodek – Digital Economy Lab, który będzie prowadzić działania mające na celu wzmocnienie wykorzystania nowych technologii w społeczeństwie i gospodarce. 

DELab jest ośrodkiem badawczym prowadzącym badania nad przemianami związanymi z rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych i opracowującym gotowe rozwiązania w zakresie efektywnego wykorzystania nowych technologii w gospodarce i społeczeństwie Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Zrzut ekranu 2014-04-07 o 10.53.41

W ciągu pierwszego roku funkcjonowania DELab będą realizowane dwa programy:

  •  
    DELab powstał dzięki grantowi w wysokości 1 mln USD przekazanemu przez firmę Google.
    inteligenta gospodarka
    – program poświęcony całościowemu wzmocnieniu wykorzystania nowych technologii w gospodarce. Jego celem jest wspieranie innowacyjności polskich firm oraz podnoszenie ich zdolności adaptacyjnych w warunkach globalnej konkurencji;
  • miejsca pracy i kompetencje przyszłości – program poświęcony przemianom, jakie pod wpływem rozwoju technologii zachodzą na rynku pracy.

Celem jest rozwijanie umiejętności i rozwiązań edukacyjnych potrzebnych do wykonywania zawodów przyszłości, a także identyfikowanie koniecznych reform strukturalnych i przemian instytucjonalnych oraz wspierania rozwoju polityk publicznych w tym zakresie.

Projekt jest wspólną inicjatywą Wydziału Nauk Ekonomicznych, Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki oraz Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego. DELab powstał dzięki grantowi w wysokości 1 mln USD przekazanemu przez firmę Google.

Sylwester KozakRusza wspólny projekt Google i Uniwersytetu Warszawskiego

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.