Rynek e-commerce w Ameryce Południowej

Ameryka Południowa jest jednym z najbardziej rozwijających się rynków usług na świecie. Wciąż kojarzona głównie z turystyką, rolnictwem oraz przemysłem ciężkim, stanowi jeden z największych obszarów e-commerce na świecie z ponad 252,9 mln potencjalnych użytkowników, gotowych na to, by kupić Twoje usługi. Co kryje ten wciąż nieodkryty dla nas ląd?

Jak to wygląda w liczbach

141207606005166300Obecnie co 10ty internauta na świecie pochodzi z Ameryki Południowej. Może wydawać się to niewiele, biorąc pod uwagę, że europejscy internauci stanowią 26% tej grupy. Wskazuje to jednak na wciąż niskie nasycenie rynku usług internetowych. W sytuacji, gdy gwałtowny wzrost konkurencji na naszym kontynencie powoduje coraz większe bariery wejścia, Ameryka Południowa pozostaje dużym, wciąż otwartym rynkiem zbytu. Wciąż rozwijająca się infrastruktura, zwłaszcza w zakresie internetu mobilnego i bankowości internetowej sprawiła, że tendencja wzrostowa, jeśli chodzi o handel elektroniczny w Ameryce Południowej niemal nieprzerwanie od ośmiu lat wzrasta. Najlepiej widać ten trend w Chile, gdzie na przestrzeni ostatnich 6 lat zwiększył swoją wartość niemal czterokrotnie, ostatecznie osiągając w zeszłym roku wartość 1,275 mld USD. Szacuje się, że w tym roku wartość ta będzie wyższa o ok. 20%. Chile jest też krajem o największej penetracji internetu- aż 45% społeczeństwa ma dostęp do sieci. Aż 34% tej grupy to do osoby poniżej 25 roku życia – najbardziej podatne na działania e-handlu. Wzrost rynku w Meksyku był nieco mniejszy i wyniósł ok. 13%, jednak kraj tan przewodzi w innym notowaniu. Meksyk jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla mobilnego odłamu e-commerce. Niemal 49% odsłon generowanych przez internautów w tym kraju pochodzi z urządzeń mobilnych. Szacuje się, że w Kolumbii z zakupów internetowych korzysta miesięcznie od 40 do 50% internautów. W kwietniu liczba ta wyniosła dokładnie 7 tysięcy osób, co stanowiło 53.5% osób z dostępem do internetu. Dla porównania, w analogicznym czasie w Polsce… Jednym z największych rynków zbytu, jeśli chodzi o e-commerce jest Brazylia. To właśnie w tym kraju konsumpcja internetu jest największa wśród krajów Ameryki Południowej i wynosi 35,6 godz. miesięcznie. Niemal połowę z tego czasu – 13,8 godziny spędzają na portalach społecznościowych. Jest to niemal trzy razy więcej niż globalna średnia w tym zakresie! Obecnie dochody e-commerce stanowią ok. 3,4% krajowego PKB. Najaktywniejszymi użytkownikami są natomiast Argentyńczycy, którzy korzystają z internetu przeciętnie 18 dni w miesiącu.

Szansa dla Polskich przedsiębiorców

Ameryka Południowa to daleki, w dużej mierze niezagospodarowany rynek, który jednak nie jest tak niedostępny, jak by się wydawało. Coraz więcej firm Europejskich, decyduje się rozpoczynać tam swą działalność, odnosząc naprawdę dobre rezultaty. Przykładem jest firma Panna Cotta Voucher Group. Międzynarodowa, prężnie rozwijająca się organizacja, mająca siedzibę w Hamburgu, jest właścicielem portali kuponowych w czterech najlepiej rozwiniętych rynkach kontynentu – Brazylii (cupom.com), Chile (cupon.cl), Kolumbii (cupon.com.co) i Meksyku (tuscupones.com.mx). Zaczynając od niewielkiego, kilkunastoosobowego zespołu firma, ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy działalności stała się jednym z głównych graczy krajowych rynków couponingu, prześcigając wielu lokalnych konkurentów. Grupa w Polsce posiada dwa serwisy: Kupon.pl i Newsweek.pl/kupony-rabatowe. To dowód na to, że w dobie internetu i rozwiniętej sieci komunikacji, odległość przestaje mieć znaczenie. Liczy się innowacyjność i dobry pomysł na biznes. Polskie firmy born global posiadają wystarczające aspiracje, aby również zawalczyć o zaistnienie na tym rozwijającym się rynku. Pozostaje nam czekać na pierwsze wyniki.

*wartości liczbowe podane na podstawie danych IAB

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top