90 minut, 100 pytań testowych, punkty ujemne za błędne odpowiedzi – w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbył się pierwszy egzamin „Profesjonalisty w eHandlu”.
Ukierunkowany na e-handel program edukacyjny działający na zasadzie e-learningu, lecz ze stacjonarnym egzaminowaniem przygotowali najwięksi i najpopularniejsi gracze polskiego rynku e-commerce. Wśród nich znaleźć można m.in. Allegro, Home.pl, Ceneo, iStore, PayU, OEX, GetResponse, SalesManago, Trusted Shops, ANSWEAR.com i Militara.pl. Osoby, które chcą wziąć udział w projekcie dokonują rejestracji poprzez stronę internetową ehandel.edu.pl oraz wybierają ścieżkę rozwoju odpowiadającą stanowiskom w sklepie internetowym, w kierunku których chcą się rozwijać. Następnie otrzymują dostęp do materiałów edukacyjnych przygotowanych przez partnerów merytorycznych programu. Projekt kończy się pisemnym egzaminem w jednej z uczelni wyższych. Dzięki pytaniom opracowanym przez firmy można go uznać za test potencjalnych pracowników.
Program powstał po to, żeby zbudować kadrę specjalistów w branży sklepów internetowych. „Profesjonalista w eHandlu” ma to umożliwić poprzez możliwość zdobycia wiedzy teoretycznej, jej weryfikacji poprzez egzamin oraz wstępnej selekcji poprzez wybór kandydatów z najwyższymi wynikami.
Sam egzamin to test, składający się z około 100 pytań z możliwością wielokrotnego wyboru odpowiedzi. Na jego wypełnienie uczestnicy mieli 90 minut i niewiele osób opuściło salę przed czasem. W zależności od poziomu trudności zmieniała się także szczegółowość pytań, od zagadnień teoretycznych do coraz bardziej praktycznych, sytuacyjnych i przez to bardziej skomplikowanych.
Opinie bezpośrednio po egzaminie były raczej pozytywne, choć nie brakowało głosów, że egzamin był naprawdę trudny. Na podstawie pierwszego egzaminu ciężko ocenić czy same pytania były faktycznie takie trudne czy może rozminęły się z oczekiwaniami uczestników. Z całą pewnością czas na wnioski przyjdzie dopiero po kilku edycjach – powiedział Marek Tomaszewski, project manager z organizującej program Fundacji Polak 2.0.
W 2014 roku do programu dołączą nowi partnerzy, pojawią się nowe materiały, a także funkcje na stronie ehandel.edu.pl. Planowane jest także coraz więcej działań edukacyjnych na uczelniach wyższych w całej Polsce m.in. organizacja tzw. campów na Uczelniach Partnerskich, gdzie pracownicy firm partnerskich będą przybliżać praktyczne aspekty e-commerce studentom. Kolejny egzamin odbędzie się 15 lutego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Nasza Redakcja objęła program patronatem medialnym.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.