Jakie są zwyczaje Konsumenta Digitalnego? [RAPORT]

Opublikowano: 11 kwietnia 2014. Kategoria: Rynek. Tagi:

Staliśmy się digitalnymi konsumentami, bo na co dzień zaczęliśmy używać smartfonów i tabletów nie tylko na użytek gier oraz informacji, ale także zakupów. Nowy raport przygotowany w ramach badania ShoppingShow określa zwyczaje nowych konsumentów i mówi o tym, jak e-sklepy powinny na nie odpowiedać. 

W najnowszych badaniach jakościowych opisujemy bliżej Konsumenta Digitalnego. Przedstawiamy jego profil i odkrywamy, jakie ma nowe zwyczaje zakupowe. Prześwietlamy go pod kątem korzystania z urządzeń mobilnych oraz preferencji i sposobu używania „małych ekranów” – informują organizatorzy badania ShoppingShow.

Smartfony na co dzień

Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych stają się naszą codziennością. I nie chodzi tylko o drobne transakcje (gazeta, kosmetyk, płyta CD), ale o konkretne produkty codziennego użytku takie, jak: sprzęt elektroniczny, odzież, obuwie, markowe kosmetyki, nie wspominając o droższych ofertach typu samochód, markowe meble, itp. W domu wolimy korzystać z tableta bardziej niż z komputera czy laptopa. Tymczasem wiele rodzimych e-sklepów nadal nie radzi sobie z zarządzaniem i obsługa konsumentów digitalnych oraz wciąż utrzymuje stereotypowe podejście, które dzieli zamiast łączyć światy online z offline.

Po przeprowadzonych badaniach wiemy już, że zdecydowana większość oferentów nadal nie zdaje sobie sprawę z tego, że kanały sprzedaży online i offline wzajemnie się uzupełniają,tworząc tzw. kanał uniwersalny. Bo konsumenci oczekują zintegrowanych rozwiązań.

Oczekiwania względem tradycyjnego sklepu

W raporcie „Zwyczaje zakupowe Konsumenta Digitalnego” postanowiliśmy wiedzę ilościową zweryfikować przez pryzmat praktycznego zastosowania. Do swoich pogłębionych wywiadów wybraliśmy typowych reprezentantów digitalnego pokolenia. Osób nie tyle młodych, co korzystających (kupujących) regularnie zarówno w sieci, jak i w galeriach handlowych. Interesujących się nowinkami technologicznymi i lubiących z nich korzystać. Ale też na tyle reprezentatywnych, aby uchwycić nie tylko zachwyt nad obecnymi możliwościami e-zakupowymi czy m-zakupowymi, ale też wiele barier i niedociągnięć w stosunku do oczekiwań komfortowych, wygodnych i szybkich zakupów – dodają organizatorzy.

Zachęcamy do lektury raportu „Zwyczaje zakupowe Konsumenta Digitalnego”. Znaleźć w nim można także praktyczne wskazówki dla zarządzających z branży Retail&Fashion i nie tylko. Badanie realizowane jest pod patronatem medialnym e-biznes.pl.

POBIERZ RAPORT

Dawid ZarazińskiJakie są zwyczaje Konsumenta Digitalnego? [RAPORT]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.