Coraz więcej dyskusji wzbudza temat samochodów napędzanych energią elektryczną. Mimo, iż kiedyś mogło się wydawać, że takie rozwiązanie pozostanie tylko w sferze marzeń i niezostanie wprowadzone do masowej produkcji, to dziś na naszych drogach możemy zobaczyć te cuda nowoczesnej technologii.
Produkcja współczesnego rynku samochodów elektrycznych nie ogranicza się wyłącznie do samochodów miejskich, bezpiecznych i przewidywalnych, ale pozostawia wybór kierowcom nastawionym na świetne osiągi, dla których ‘serce’ i ‘fantazja maszyny’ są najważniejsze.
Wiele korzyści
Dziś już wiele osób dostrzega korzyści związane z posiadaniem samochodów tego typu. Z roku na rok wzrasta świadomość ludzka w kwestii dbania o środowisko, a przepisy regulacyjne dotyczące chociażby emisji CO2 są z biegiem lat są coraz bardziej zaostrzane. Auta te, pomimo zastosowania zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych, są dla użytkownika łatwe w obsłudze. Silniki takich samochodów potrafią odzyskiwać energię w procesie hamowania, zachowując się jak prądnica. Te droższe modele potrafią przyspieszać do 100km/h w mniej niż 4 sekundy, a mimo to te bestie na drogach są tak ciche, że niemal niezauważalne. Wszystko to zmierza do ograniczenia roli samochodów napędzanych tradycyjnie i każe nam myśleć o samochodach elektrycznych jako o pojazdach przyszłości, a nie jako o ciekawostkach rodem z filmów sci-fi. Niższy koszt eksploatacji tych maszyn, uwzględnienie niestabilnych cen paliwa w stosunku do naładowania silnika elektrycznego jest tańsze, samochód taki nie wymaga wymiany olejów silnikowych, sama konstrukcja jest uproszczona, a więc i ewentualnych części do wymiany mniej.
Cena i koszty
Niestety problem wciąż stanowi cena, szacuję się, że koszty takiej inwestycji zwrócą się dopiero po 29-latach, w przypadku kupna nowego samochodu dla przeciętnego uczestnika ruchu drogowego. Sam rynek samochodów elektrycznych w naszym kraju nie jest jeszcze rozbudowany i urozmaicony. Sektor ten zaczyna dopiero raczkować, dlatego tutaj możemy napotkać różne problemy związane z eksploatacją. W wielu przypadkach serwisowanie samochodu praktycznie pozostaje nam zostawić autoryzowanym salonom. Ich kolejnym minusem jest mała dostępność stacji ładowania, a w połączeniu z ich słabym zasięgiem może przysparzać problemów logistycznych w dalszych podróżach. (na jednym ładowaniu większość samochodów przejedzie 150-200km, ale znajdą się też modele w których ta odległość będzie dwa razy większa)
Auta te nie są wyłącznie w polu zainteresowań klientów indywidualnych. Ich potencjał doceniły również firmy, które transportem zajmują się w pełni profesjonalnie. Pierwsza w Polsce elektryczną taksówka Tesla S, wyruszyła na ulice Warszawy poszerzając flotę luksusowych pojazdów iTaxi Warszawa i jak przewiduje prezes spółki – Lech Kaniuk, ma być to zaczątek ekologicznej ekspansji z branży przewozowej.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.