Coraz więcej dyskusji wzbudza temat samochodów napędzanych energią elektryczną. Mimo, iż kiedyś mogło się wydawać, że takie rozwiązanie pozostanie tylko w sferze marzeń i niezostanie wprowadzone do masowej produkcji, to dziś na naszych drogach możemy zobaczyć te cuda nowoczesnej technologii.
Produkcja współczesnego rynku samochodów elektrycznych nie ogranicza się wyłącznie do samochodów miejskich, bezpiecznych i przewidywalnych, ale pozostawia wybór kierowcom nastawionym na świetne osiągi, dla których ‘serce’ i ‘fantazja maszyny’ są najważniejsze.
Wiele korzyści
Dziś już wiele osób dostrzega korzyści związane z posiadaniem samochodów tego typu. Z roku na rok wzrasta świadomość ludzka w kwestii dbania o środowisko, a przepisy regulacyjne dotyczące chociażby emisji CO2 są z biegiem lat są coraz bardziej zaostrzane. Auta te, pomimo zastosowania zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych, są dla użytkownika łatwe w obsłudze. Silniki takich samochodów potrafią odzyskiwać energię w procesie hamowania, zachowując się jak prądnica. Te droższe modele potrafią przyspieszać do 100km/h w mniej niż 4 sekundy, a mimo to te bestie na drogach są tak ciche, że niemal niezauważalne. Wszystko to zmierza do ograniczenia roli samochodów napędzanych tradycyjnie i każe nam myśleć o samochodach elektrycznych jako o pojazdach przyszłości, a nie jako o ciekawostkach rodem z filmów sci-fi. Niższy koszt eksploatacji tych maszyn, uwzględnienie niestabilnych cen paliwa w stosunku do naładowania silnika elektrycznego jest tańsze, samochód taki nie wymaga wymiany olejów silnikowych, sama konstrukcja jest uproszczona, a więc i ewentualnych części do wymiany mniej.
Cena i koszty
Niestety problem wciąż stanowi cena, szacuję się, że koszty takiej inwestycji zwrócą się dopiero po 29-latach, w przypadku kupna nowego samochodu dla przeciętnego uczestnika ruchu drogowego. Sam rynek samochodów elektrycznych w naszym kraju nie jest jeszcze rozbudowany i urozmaicony. Sektor ten zaczyna dopiero raczkować, dlatego tutaj możemy napotkać różne problemy związane z eksploatacją. W wielu przypadkach serwisowanie samochodu praktycznie pozostaje nam zostawić autoryzowanym salonom. Ich kolejnym minusem jest mała dostępność stacji ładowania, a w połączeniu z ich słabym zasięgiem może przysparzać problemów logistycznych w dalszych podróżach. (na jednym ładowaniu większość samochodów przejedzie 150-200km, ale znajdą się też modele w których ta odległość będzie dwa razy większa)
Auta te nie są wyłącznie w polu zainteresowań klientów indywidualnych. Ich potencjał doceniły również firmy, które transportem zajmują się w pełni profesjonalnie. Pierwsza w Polsce elektryczną taksówka Tesla S, wyruszyła na ulice Warszawy poszerzając flotę luksusowych pojazdów iTaxi Warszawa i jak przewiduje prezes spółki – Lech Kaniuk, ma być to zaczątek ekologicznej ekspansji z branży przewozowej.
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.