Wśród internautów można wyróżnić następujące segmenty użytkowników: Laicy, Pragmatycy, Rozrywkowi, Odkrywcy, Gaduły oraz Maniacy komputerowi – czytamy w najnowszym raporcie Gemius SA 'Segmentacja użytkowników internetu’. Autorska klasyfikacja została zaprezentowana na konferencji ’2k6. Powrót boomu’, zorganizowanej przez Internet Standard.
'Pogłębiona analiza zachowań użytkowników w sieci pozwoliła nam wyróżnić sześć segmentów internautów znacząco różniących się pod względem sposobu korzystania z internetu – wyjaśnia Marcin Pery z Gemius SA. – Zaprezentowane profile nie tylko uzupełniają dotychczasową wiedzę, bazującą przede wszystkim na danych społeczno-demograficznych, ale także ułatwiają formułowanie strategii marketingowych nastawionych na pozyskanie konkretnych grup użytkowników’.
Jak wynika z raportu Gemius, w sieci możemy spotkać internautów wszechstronnie wykorzystujących zasoby internetu, w przypadku których ciężko jest wyróżnić dominujący cel korzystania z tego medium (Laicy, Odkrywcy, Maniacy komputerowi), jak i tych, którzy wykorzystują internet w jasno określonym celu: do komunikacji (Gaduły), zabawy (Rozrywkowi), bądź celów praktycznych (Pragmatycy). Niemniej ważnym aspektem w rozróżnianiu internautów jest stopień ich zaawansowania w posługiwaniu się nowymi technologiami, związanymi z dostępem do sieci. Takie podejście pozwala na odróżnienie trzech grup: użytkowników początkujących (Laicy, Rozrywkowi), internautów bardziej świadomie korzystających z sieci (Gaduły, Odkrywcy) oraz ekspertów komputerowych (Pragmatycy, Maniacy komputerowi).
Wśród polskich internautów, najliczniej reprezentowani są Laicy (28,5 proc.) oraz Pragmatycy (24,1 proc.). Najrzadziej w polskim internecie można natomiast spotkać Maniaków komputerowych (3,7 proc.). Jednak maniacy komputerowi, mimo że najmniej liczni, są najbardziej aktywni. Tymczasem Laicy, stanowiący ponad 1/4 ogółu użytkowników, generują nieznaczny ruch w polskim internecie.
Największy udział mężczyzn odnotowano w segmencie Maniaków komputerowych – stanowili oni aż 86,2 proc. Z kolei najbardziej zdominowanym segmentem przez kobiety są Laicy (65,1 proc. kobiet). Warto również zwrócić uwagę na segment Gaduły, gdzie występuje niemal równowaga obu płci -kobiety stanowią 51,3 proc. a mężczyźni 48,7 proc.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.