Świadome i poparte wiedzą oraz umiejętnościami korzystanie z SEO oraz Content Marketingu, może mieć spory wpływ na sprzedaż oraz budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Dowiedz się, dlaczego nie można ich pomijać w strategii Digital Marketingu.
Czym jest Digital Marketing, SEO i Content Marketing?
Jeśli w działaniach marketingowych zależy Ci na szybkim dostępie do danych, łatwej weryfikacji działań oraz stosunkowo niskich kosztach dotarcia do potencjalnych klientów, powinieneś szerzej zapoznać się z pojęciem Digital Marketingu i towarzyszącego mu SEO oraz Content Marketingu. Strategia Digital Marketingu polega na docieraniu do grup docelowych poprzez media cyfrowe. Warto pamiętać, że poza Internetem, należą do nich również: telewizja, radio, aplikacje mobilne czy telefonia komórkowa. Jednak najbardziej popularnym kanałem jest oczywiście Internet, który pozwala docierać szeroko, bardzo dobrze targetować i – bardzo często – monitorować przebieg kampanii promocyjnych w czasie rzeczywistym. Warto wykorzystać potencjał tego medium i przekonać się, jak wiele dobrego może on przynieść Twojej marce. Informacje w sieci rozchodzą się naprawdę szybko i warto nad nimi czuwać oraz pomagać treściom trafiać do odpowiednich osób, które mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami. Niezwykle pomocne w tym przypadku okazuje się SEO oraz Content Marketing. Pierwsze pojęcie jest skrótem od angielskiego Search Engine Optimization, które oznacza optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, w których strony się wyświetlają. Działania SEO podejmowane są po to, by konkretna witryna, sklep internetowy, serwis lub portal osiągnęły jak najwyższą pozycję na konkretne frazy kluczowe w organicznych wynikach wyszukiwania. Wymaga prac przede wszystkim z treściami znajdującymi się na stronie www. W prowadzeniu działań optymalizujących stronę internetową, bardzo pomocny okazuje się Content Marketing, czyli marketing treści atrakcyjnych i przydatnych dla konkretnej grupy odbiorców. Wdrażając jednocześnie SEO i Content Marketing, możesz osiągnąć naprawdę zadowalające efekty prowadzonej strategii Digital Marketingu, które przełożą się na sprzedaż Twoich produktów lub usług oraz budowanie świadomości Twojej marki wśród potencjalnych klientów.
Jak SEO i Content Marketing wpływają na sprzedaż i działania wizerunkowe?
Optymalizowanie strony www lub sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek, sprawia, że z czasem mają szansę pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwań, na którą użytkownik sieci trafia po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki. Większość osób nie przechodzi na dalsze niż pierwsza strona, dlatego warto dbać o SEO. Dzięki odpowiednio prowadzonej optymalizacji, istnieje ogromna szansa, że gdy ktoś wpisze do wyszukiwarki daną frazę lub słowo kluczowe, wyświetli mu się Twoja strona i trafi na nią, stając się Twoim potencjalnym klientem. Warto zatem na poważnie zainteresować się tematyką SEO, jeśli zależy Ci na poszerzaniu grupy odbiorców, którzy nie tylko zaglądają na Twoją stronę z powodu ciekawości, ale również w celu zakupu oferowanej przez Ciebie usługi lub produktu. Optymalizując witrynę, masz szansę znaleźć się na szczycie wyników organicznych, które wzbudzają w internautach o wiele większe zaufanie niż treści promowane, oznaczane, jak reklama i wyświetlane powyżej wyników organicznych. Jeśli natomiast chodzi o Content Marketing, który z SEO jest w stanie stworzyć doskonały duet promocyjno-sprzedażowy, jego nadrzędnym celem jest budowanie świadomości marki w oczach potencjalnych klientów. Dzięki tworzeniu treści przydatnych i wartościowych, jesteś w stanie zdobyć w oczach ludzi wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. To zachęci ich do częstszego odwiedzania Twojej strony www, bloga, sklepu internetowego albo profili w social mediach. Wiedząc, że przekazujesz im angażujące i opiniotwórcze treści, z chęcią będą korzystali z Twoich rad, kupowali produkty albo usługi, a także polecali Cię innym. W dodatku, pozytywnie wpłyniesz na optymalizację własnej witryny.
Gdzie zdobywać wiedzę z zakresu SEO i Content Marketingu?
W Internecie jest mnóstwo źródeł, takich, jak eksperckie portale czy blogi marketingowe, z których można dowiedzieć się naprawdę sporo na temat SEO i Content Marketingu. Warto też sięgać po nowe pozycje książkowe na ten temat. Oprócz wiedzy wyłącznie teoretycznej, dobrze jest zdobywać również umiejętności praktyczne z zakresu SEO i Content Marketingu oraz słuchać o case’ach, które przydarzyły się innym i budować swoją wiedzę na bazie ich doświadczeń. Warto bywać na prelekcjach, konferencjach, targach, jak również szkoleniach otwartych i szkoleniach indywidualnych. Szczególnie polecamy Marcin Kordowski szkolenia Indywidualne, które – oprócz wykładów prowadzonych przystępnym językiem nawet dla początkujących marketerów – są także doskonałymi warsztatami praktycznymi, pozwalającymi uzyskać lub poszerzyć swoje kompetencje z zakresu SEO i Content Marketingu.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.