SEO lokalne jako nieodłączny element strategii marketingowej kazdej firmy.

Nie da się ukryć, że elektroniczny handel, zwany fachowo e-commerce, zyskał sobie ogromną popularność, a także coraz dynamiczniej się rozwija. Klienci coraz częściej podejmują decyzje zakupowe zasiadając przy tablecie, komputerze, a także trzymając w ręce swój smartfon. Dzięki temu zakupy przebiegają wygodnie i szybko.

SEO lokalne jako nieodłączny element strategii marketingowej kazdej firmy. 1

Jednak rosnące wymagania klientów, sprawiają, że każdy kto myśli o swoim biznesie, musi umieć działać na różnych polach. Oznacza to, że oprócz wprowadzania nowych produktów i usług, istotny jest także sposób promocji, przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi. Zacięta konkurencja w branży e-commerce sprawia, że strategie marketingowców stale muszą być ulepszane, by przyciągać klientów. Niezwykle ważne staje się lokalne SEO, które powinno być nieodłącznym elementem, strategii marketingowej w firmie.

Czym jest lokalne SEO?

Lokalne SEO czyli pozycjonowanie lokalne, to działania, które promują stronę internetową, by osiągnęła ona jak najwyższe miejsce w organicznych wynikach wyszukiwarki, tylko dla zapytań lokalnych. Jest to rozwiązanie, które sprawdza się nie tylko w przypadku dużych przedsiębiorstw, ale także mniejszych firm, których obszar działania obejmuje poszczególne obszary np. miasta. Zapytania lokalne, to zapytania wykorzystywane przez użytkowników, szukających obiektu, firmy czy usługi w danym mieście. Oczywiście należy wziąć pod uwagę, że lokalność, dla niektórych może być domyślna. Oznacza to, że użytkownik będący np. w Warszawie, wpisze w wyszukiwarkę „włoska restauracja”, wówczas pokażą mu się wyniki z restauracjami w jego najbliższej okolicy. Tak właśnie działa lokalne SEO.

Elementy składające się na pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne SEO składa się z kilku elementów, o które każda firma powinna zadbać. Zaliczamy do nich:

  • wizytówka firmy w Google Moja Firma- jednym z nieodłącznych elementów jest wizytówka firmy, która działa lokalnie. Zwiększa ona nasze szanse, na pojawienie się wysoko w wynikach lokalnego wyszukiwania. Dodatkowo po wpisaniu zapytania przez użytkownika, pojawi się także adres i numer telefonu firmy. Utworzenie jej w Google Moja Firma jest łatwe i nie zajmie nam dużo czasu.
  • optymalizacja strony- lokalne SEO wymaga od nas zoptymalizowania strony internetowej. Istotne będzie umieszczenie nazwy miasta zarówno w tagach jak i title, a także nagłówkach H1. Nie możemy także zapomnieć o treści strony. Lokalizacja powinna się znaleźć w zakładce kontakt, gdzie podamy adres i telefon do firmy. Warto umieścić to także w stopce. Nie zapomnijmy też o dostosowaniu strony do urządzeń mobilnych.
  • umieszczenie danych kontaktowych firmy na innych stronach- pamiętajmy, że im więcej miejsc w Internecie zawierających dane firmy, tym lepiej będzie ona widoczna dla algorytmu wyszukiwarki. Istnieją wszelkiego rodzaju spisy i katalogi firm, na których warto się pojawić. Wówczas algorytm Google, uzna firmę za bardziej wiarygodną.
  • opinie o firmie- szczególnie te pozytywne. Możemy je zbierać pod wizytówkami czy katalogami firm. Często to one mają decydujący wpływ na podjęcie przez użytkownika decyzji o zakupie.

Dlaczego lokalne SEO powinno być nieodłącznym elementem strategii marketingowej firmy?

Lokalne SEO powinno być uwzględnione w strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ niesie za sobą wiele korzyści. Do najważniejszych z nich możemy zaliczyć:

  • zwiększenie szans na pozyskanie klientów na określonym terenie– nie ma znaczenia czy prowadzimy małą czy dużą firmę, strona internetowa jest jej integralną częścią. Nie możemy polegać na tym, że klienci sami się znajdą. Musimy wyjść im na przeciw. Dlatego istotne jest, by nasza firma znalazła się maksymalnie wysoko w wynikach wyszukiwania, co umożliwia lokalne SEO. Daje to znak wyszukiwarkom, że nasza firma znajduje się w tym konkretnym miejscu.
  • jest to krok na drodze do zdobycia szerszego rynku- jeśli w planach mamy rozszerzenie obszaru działalności, lokalne SEO pozwoli nam zbudować solidne podstawy na przyszłość. Strona wysoko umiejscowiona w lokalnych wynikach wyszukiwania, będzie idealną podstawą do oparcia swoich dalszych działań.
  • firmowa strona ma szanse znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania- algorytm Google dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu, łatwiej odnajdzie stronę i będzie mógł umieścić ją wysoko w wynikach. Co za tym idzie, będzie ona częściej odwiedzana przez klientów. Wysoko umieszczone strony, cieszą się też większym zaufaniem wśród użytkowników.
  • koszty będą mniejsze niż w przypadku tradycyjnego SEO- lokalne SEO jest o wiele tańsze, a pozwala osiągnąć zadowalające wyniki. Lokalne SEO generuje ruch, który może przynieść nam wysokie współczynniki konwersji. Dodatkowo na frazy lokalne, konkurencja jest znacznie mniejsza.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top