Seo on-page i off-page – najważniejsze czynniki, które poprawią widoczność twojej strony w wyszukiwarce

Opublikowano: 30 marca 2018. Kategoria: Wpisy Promowane.

Działania zmierzające do wypozycjonowania strony internetowej, czyli w skrócie SEO, powinny rozpocząć się już w trakcie tworzenia każdej witryny, bloga, sklepu internetowego itp. Każda zmiana może zostać wprowadzona w dowolnym momencie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Działania SEO mają za zadanie znacznie polepszyć pozycję strony w wyszukiwarkach.

W przypadku Google, należy postępować zgodnie ze wskazówkami znanymi w branży, by nie narazić się na straty dla firmy, które mogą wiązać się z obniżeniem pozycji i nie tylko.

Działania SEO można podzielić na dwa podstawowe rodzaje – SEO on-page i SEO off-page

Seo on-page i off-page – najważniejsze czynniki, które poprawią widoczność twojej strony w wyszukiwarce 1SEO on page, to zespół działań, które dotyczą bezpośrednio naszej strony i tego, co się na niej dzieje. W skład czynności wchodzą między innymi teksty, oprawa graficzna, nagłówki i różne dodatki czy aktualizacje. Specjaliści SEO zajmujący się SEO on-page, muszą zwracać dużą uwagę na dobór odpowiednich słów kluczowych oraz ich gęstości. Poza tym, istotne jest zbudowanie właściwej i przejrzystej struktury całej strony. Wszelkie zakładki, podstrony oraz odnośniki, powinny być w miejscach widocznych, łatwych do zauważenia. Działania SEO on-page możemy przeprowadzić w każdej chwili, dzięki temu, jeśli mamy dostęp do narzędzi zarządzania stroną.

Z kolei SEO off page, to czynności, które dzieją się poza stroną. Są one tak samo ważne, jak SEO on-page. Najbardziej istotną czynnością w SEO off-page jest odpowiednie linkowanie. Pozyskiwanie właściwych linków powinno być właściwie przemyślane. Linki do naszej witryny najczęściej umieszcza się na blogach, portalach społecznościowych, w mediach oraz w artykułach prasowych. Często nasz link może się pojawić w artykule sponsorowanym, co może zwiększyć liczbę odwiedzających naszą stronę. Jednak by zapewnić sobie większy rozgłos w Internecie, należy wybierać portale szczególnie popularne i wartościowe. Umieszczanie linków powinno odbywać się na stronach ściśle związanych z naszą branżą.

Na co zwrócić uwagę, przygotowując stronę internetową

Bardzo ważne jest ładowanie strony. Wiadomo, że im szybciej ładuje się strona i  wszystkie jej elementy, tym bardziej pozytywne wrażenie odniesie potencjalny klient – ma to znaczenie także dla botów, które na podstawie zebranych informacji o stronie przekazują do Google dane o jej wiarygodności i jakości. Podczas odwiedzania strony przez większą liczbę użytkowników, strona nie może spowalniać wygodnej nawigacji.

Istotna jest ogólna dostępność strony. Warto zadbać o to, by naszą witrynę można było wyszukać w wielu wyszukiwarkach, nie tylko w Google. To z pewnością pozwoli nam zwiększyć grono odbiorców. W tym celu należy sprawdzić jakość naszego hostingu. W niektórych przypadkach, możemy mieć problem z plikiem robots.txt. Musi być on dostępny dla wyszukiwarek – w przypadku odmowy dostępu do treści na stronie nasza strona będzie ignorowana.

Warto zwrócić również uwagę na treści, jakie znajdują się na stronie. Strona, na której znajdują się odpowiednie frazy i słowa kluczowe, będzie częściej odwiedzana. Należy zatem wprowadzać odpowiednie tagi:

  • Meta description – opis witryny widoczny w wyszukiwarce, liczący 278 znaków ze spacjami,
  • Meta title – tytuł witryny również widoczny w wyszukiwarce,
  • Meta keywords – ten znacznik najbezpieczniej pozostawić pusty.

Trzeba również zadbać o odpowiednie ułożenie słów kluczy w nagłówkach oraz ich odpowiednią ilość w każdym tekście – szkodliwy jest zarówno nadmiar, jak i niedobór. Tekst powinien stwarzać naturalne wrażenie.

Nasza witryna może być widoczna na pierwszej stronie w wyszukiwarce. Znaczna większość z nas nie korzysta nawet z drugiej strony w Google. Aby zapewnić sobie większe grono odbiorców, należy zwracać uwagę również na cel naszej firmy (i kampanii SEO), na target, obszar, na którym działamy oraz na urządzenia, jakich używamy, by wzmocnić swoją pozycję w Internecie.

Więcej na temat pozycjonowania oraz działań SEO znajdziecie na https://seo.ltb.pl/.

Sylwester KozakSeo on-page i off-page – najważniejsze czynniki, które poprawią widoczność twojej strony w wyszukiwarce

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.