NetSprint.pl wprowadził na rynek usługę SEOfriend, rozwiązanie mające pomagać redaktorom serwisów www przygotowywać treści przyjazne wyszukiwarkom. Początkowo rozwiązanie adresowane jest przede wszystkim do właścicieli portali i serwisów tematycznych, którzy chcą być jak najlepiej widoczni w wyszukiwarkach internetowych.
SEOfriend umożliwia optymalizację treści zamieszczanych w serwisie internetowym pod kątem wymagań wyszukiwarek internetowych, m.in. Google, Bing czy NetSprint oraz strategii SEO przyjętej przez klienta. Celem usługi jest pomoc autorowi tekstu w stworzeniu go tak, aby po publikacji online pojawiał się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na zapytania o frazy określone jako strategiczne dla danego portalu.
Przed publikacją tekst jest oceniany przez narzędzie SEOfriend i jako efekt jego działania redaktor otrzymuje zbiór rekomendacji i proponowanych zmian w przygotowywanej treści, których wprowadzenie poprawi pozycję publikacji w wynikach wyszukiwania. W przypadku portali i dużych serwisów internetowych SEOfriend jest integrowany z CMS klienta tak, aby porady dla redaktorów były dostępne dla nich bezpośrednio w czasie tworzenia artykułów właśnie w CMS.
fot. www.seofriend.pl
„Pracując przez wiele lat z największymi portalami i sklepami dostrzegliśmy jak dużym wyzwaniem jest rzeczywiste wdrożenie efektywnej strategii SEO obejmującej nie tylko prezentację treści użytkownikom i wyszukiwarkom, ale też etap jej tworzenia. Szkolenia zespołów redakcyjnych w zakresie SEO są oczywiście konieczne, ale nie zapewniają długofalowych efektów w tym obszarze. Dlatego postawiliśmy sobie za cel stworzenie narzędzia, które wyjdzie naprzeciw tym potrzebom. Koncentrowaliśmy się na tym, aby porady SEO prezentowane w ramach usługi były zrozumiałe a ich wprowadzenie w życie zajmowało redaktorowi jak najmniej czasu. Wierzymy, że dzięki temu treści będą przyjazne zarówno dla użytkowników jak i wyszukiwarek.” – powiedział Artur Banach, prezes zarządu NetSprint.pl
SEOfriend instalowany jest na serwerach należących do NetSprint.pl, co oznacza, że nie wymaga żadnej dodatkowej platformy sprzętowej u klienta. Redaktorzy dużych serwisów uzyskują zdalny dostępu do usługi SEOfriend, a sam system jest integrowany z CMSem stosowanym w redakcji. Po uzyskaniu dostępu do usługi klient, poprzez panel administracyjny, konfiguruje ustawienia swojego konta, tj. m.in. przydziela redaktorom prawa dostępu do usługi, a także decyduje o rodzajach wskazówek, które mają być im prezentowane w zależności od tego, na jakie elementy serwisu mają wpływ tworząc treści w CMS.
Najważniejszym, wstępnym elementem procesu udostępniania usługi klientowi jest dobór słów kluczowych, które powinny być wykorzystywane na serwisie klienta, a jednocześnie są poszukiwane w wyszukiwarkach internetowych. W tym procesie kluczową rolę odgrywają konsultanci NetSprint, a także konsultanci SEO współpracujący z danym portalem, którzy przedstawiają klientowi propozycję najlepszego doboru fraz oraz mechanizmu ich aktualizacji. Dzięki temu klient nie tylko zwiększa swoje szanse na wyższą pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania dla popularnych fraz, ale również serwis staje się obecny w wynikach wyszukiwania dla tysięcy fraz z tzw. „długiego ogona”, tj. dużej liczby mniej popularnych zapytań.
Dzięki stałemu dostępowi do panelu użytkownika administrator klienta może w każdej chwili zmienić ustawienia konta, dodawać i usuwać listy słów kluczowych i elastycznie dostosować działanie aplikacji do zmian strategii SEO klienta.
Po napisaniu artykułu w CMS redaktor przy pomocy jednego kliknięcia przesyła treść na serwery NetSprint. Tam SEOfriend analizuje zawartość tworzonej strony pod dwoma kątami:
• zgodności z ogólnymi zaleceniami i technikami SEO (np. zgodność fraz użytych w tytule, w lead artykułu i w treści, liczba znaków w tytule, częstotliwość użycia słów, obrazków, użycie multimediów, linkowanie do innych artykułów, itp.),
• zgodności z wcześniej ustaloną strategią SEO klienta (np. czy strategiczne słowa i frazy kluczowe użyte są odpowiednio często i w sposób poprawny).
Jako efekt analizy redaktor otrzymuje:
• wyrażoną w procentach ocenę zawartości przesłanej treści z punktu widzenia SEO,
• zbiór rekomendacji i proponowanych zmian w przygotowywanej treści, których wprowadzenie poprawi pozycję publikacji w wynikach wyszukiwań wyszukiwarek,
• listę fraz kluczowych odnalezionych w treści, które mogą posłużyć jako propozycje tagów.
Rekomendacje podzielone są na ważniejsze i mniej ważne z punktu widzenia SEO. Dzięki temu redaktor ma możliwość szybkiego wprowadzenia najważniejszych poprawek do tworzonej treści, jednocześnie nie obniżając jakości tekstu dla czytelników.
Ważne jest, że ostatecznie to redaktor podejmuje decyzję o zastosowaniu którejkolwiek ze wskazówek. W każdej chwili może powtórzyć SEO analizę treści przy pomocy SEOfriend.
Dodatkową usługą dostępną w ramach SEOfriend jest tagowanie, tj. zwracanie przez aplikację tagów do artykułów, które mogą być dowolnie wykorzystane przez klienta (np. prezentacja tagów na stronie internetowej, linkowanie do tzw. Stron Tematycznych).
W pierwszym okresie po wprowadzeniu usługi jest ona adresowana tylko do dużych portali i serwisów internetowych, w wersji SEOfriend PLUS, ale już od lipca 2011 roku usługa udostępniona będzie dla wszystkich twórców treści w Internecie.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.