Prowadzenie biznesu nigdy nie jest proste i pozbawione ryzyka. Na wszystkich etapach tworzenia i rozwoju firmy rodzą się problemy i wyzwania, którym trzeba sprostać. Jest to szczególnie widoczne od przeszło roku, kiedy wszystko, co znaliśmy uległo zmianie. Świat, którego uczyliśmy się już od dawna i potrafiliśmy sobie w nim radzić wydaje się być odległym wspomnieniem. W firmach wiąże się to z potężnymi zmianami i koniecznością zaadaptowania się do nowych sytuacji. Service design może się tu okazać niezastąpionym narzędziem, które pomoże firmie przetrwać najtrudniejsze czasy.
Kilka słów o service design
Tajemniczo brzmiące „service design” to nic innego, jak projektowanie nowych usług i optymalizacja tych, które już w firmie istnieją. To narzędzie, które daje możliwość stanąć na wprost zupełnie nowych wyzwań i tak przeorganizować całą pracę i poszczególne procesy, żeby maksymalnie dopasować się do klienta i sytuacji na rynku. Wprost wymarzone na trudne czasy, kiedy w większości firm notuje się spore spadki sprzedaży i zainteresowania usługami.
Dodatkowe koszty – zbędne czy niezbędne w czasach spadków zysków?
Wprowadzanie nowych usług i ulepszanie istniejących wymaga najczęściej uruchomienia różnych procesów i zaangażowania do pracy specjalistów z wielu dziedzin. Service design najlepiej przeprowadzać z wykorzystaniem pomocy specjalistów, a to zwykle wiąże się z dodatkowymi kosztami. Zapewne zdecydowana większość ludzi uważa te wydatki za zbędne. Warto jednak spojrzeć nieco poza horyzont najbliższych płatności i wydatków i spróbować odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest dalej. Bez uruchomienia odpowiednich procesów i próby dostosowania się do trudnej sytuacji za horyzontem może nie być już nic oprócz zamknięcia firmy lub drastycznego redukowania kosztów, np. w formie zwalniania pracowników. Natomiast poświęcenie części środków na optymalizację własnej działalności i tworzenie usług na miarę obecnych czasów może sprawić, że za horyzontem będą czekać zupełnie nowe możliwości w postaci nowych klientów i nowych gałęzi zysków.
Czy w czasach kryzysu firma może się rozwijać?
Warto pamiętać, że czasy kryzysu to również ogromna szansa na rozwój. W poszczególnych branżach pozostaną tylko najsilniejsi, a część konkurencji zniknie. Dzięki narzędziom takim jak service design istnieje możliwość utrzymania się na powierzchni podczas ekonomicznych sztormów, kiedy inne firmy toną.
Przeczytaj więcej o service design na servicedesign.pl.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.