Serwisujemy.pl – pozwoli na odnalezienie dobrego miejsca naprawy sprzętów?

Opublikowano: 14 lipca 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Serwisujemy.pl to właśnie uruchomiony projekt dwóch dwudziestoletnich mieszkańców Białegostoku i Sosnowca – Pawła Sobocińskiego i Roberta Gontarczyka. Serwis ma być opiniotwórczą platformą prowadzoną przez samych użytkowników, „skupiającą się na jasnych i rzetelnych opiniach pomagających wybrać właściwe miejsce do naprawy danego przedmiotu”. Jak w praktyce wygląda realizacja takiego pomysłu na e-biznes?

serwisujemy-logoIdea serwisu narodziła się około rok temu, a prace nad stworzeniem Serwisujemy.pl rozpoczęły się w sierpniu 2008 roku. Po zleceniu wykonania grafik, młodzi twórcy przystąpili do kodowania.

Próbowaliśmy przez pewien okres realizować to razem lecz po po pewnym czasie doszliśmy do wniosku, że podzielimy się pracą – ja zajmę się kodowaniem, a Robert testowaniem i pozycjonowaniem. Projekt rozwijaliśmy w wolnych chwilach, niestety przez naukę i pracę nie działo się to tak szybko jak na początku planowaliśmy ale z drugiej strony nie gonił nas żaden deadline – mówi nam Paweł Sobociński.

Serwisujemy.pl ma być platformą, która ułatwi użytkownikom wybór odpowiedniego serwisu, czy firmy. Podzielone zostały one na kilka kategorii, w których prezentują się konkretne przedsiębiorstwa. Do każdego z takich profili można dodać komentarz i swoją ocenę. Czy to wystarczy by znaleźć swoje miejsce wśród takich gigantów jak np. Yellowpages, czy Panorama Firm?

Jak przekonuje nas Paweł Sobociński, konkurencyjne strony nie zawsze są czytelne i przejrzyste. Serwisujemy.pl ma się pod tym względem wyróżniać. Dodatkową zaletą ma być również wykorzystanie kodów QR-CODE, które pozwalają zeskanować podstawowe dane firmy za pomocą czytnika kodów kreskowych (np. telefonu komórkowego z odpowiednim oprogramowaniem) bez konieczności ich przepisywania.

Twórcy serwisu planują kilka nowych funkcjonalności, które mają umożliwić jeszcze większą personalizację. Nie chcą jednak w tym momencie zdradzać szczegółów.

A jak serwis ma na siebie zarobić?

W związku z tym, że jesteśmy nową witryną naszym jedynym źródłem dochodów są reklamy Google, mamy kilka pomysłów lecz na razie najważniejsze jest dla nas zebranie odpowiedniej bazy serwisów i przyciągniecie użytkowników – mówi Sobociński.

Podsumowując. System wymaga dopracowania – trudno zrozumieć dlaczego w kategorii Komputery znajduje się profil salonu rowerowego i biura rachunkowego, a po wpisaniu w wyszukiwarkę miasta Łomża pojawi się firma ze śląskiego Sosnowca. Całość sprawia jednocześnie wrażenie chaotycznej, zbyt ogólnikowej, niedopracowanej. Zastanawia również, czy trafiony był sam pomysł na serwis? Czy na przykład nie lepiej było się skupić na konkretnym regionie lub branży?

Pozostaje nam jednak trzymać kciuki za młodych twórców. Oby nie zabrakło im zapału.

serwisujemy.pl

Dawid ZarazińskiSerwisujemy.pl – pozwoli na odnalezienie dobrego miejsca naprawy sprzętów?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.