Serwisy społecznościowe – bądź tam, gdzie Twój konsument

Opublikowano: 3 lutego 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez agencję Society of Digital Agencies (SoDA) aż 81% brandmanagerów spodziewa się wzrostu inwestycji na projekty związane z  nowymi mediami w 2010 roku.

W cytowanym badaniu największe agencje marketingowe i interaktywne wskazały narzędzia  marketingowe i ePRowe, w które zamierzają zainwestować w tym roku. Wyniki badania zostały opublikowane w raporcie „2010 Digital Marketing Outlook”.

Z badań „2010 Digital Marketing Outlook” wynika, że 54% respondentów zamierza przeznaczyć cześć budżetu poświęconego dotychczas na reklamę w tradycyjnych środkach przekazu na promocję w nowych mediach. Warto podkreślić, że firmy coraz częściej zwracają się do  opiniotwórczych internautów – bloggerów. Wagę kontaktów z nimi podkreśla 44% osób. Marketing e-mailowy,  jeden z najbardziej tradycyjnych sposobów marketingu w Internecie,
także nie traci na popularności, jest on istotnym elementem kampanii dla 57% badanych. Kampanie wirusowe są ważne i bardzo ważne dla siedmiu na dziesięciu badanych. Zaskakujące jest słabe zainteresowanie grami online – największa grupa respondentów (ponad 60% odpowiedzi) uważa je za mało ważne narzędzie marketingowe. Niewątpliwie priorytetem roku 2010 będą działania prowadzone na serwisach społecznościowych.

Serwisy społecznościowe – bądź tam, gdzie Twój konsument 1

Marketingowcy zapytani o ich priorytety w tym roku, stawiali przede wszystkim na obecność na portalach społecznościowych. 45% badanych nadała temu działaniu najwyższą rangę. Popularność tych serwisów wśród marketerów jest uzasadniona, wiąże się to z niskimi kosztami kampanii dotyczących kreowania wizerunku. Na serwisach społecznościowych każda z firm niejednokrotnie możne za darmo założyć profil swojego brandu.

Osoby, które dołączają do „fanclubu” niejednokrotnie stają się dodatkowym kanałem komunikacyjnym. Informacje zamieszczone na profilu firmy docierają do najbliższego otoczenia fanów produktu. W ten sposób łatwo jest rozpocząć kampanię marketingu szeptanego. Kolejnym sposobem działań promocyjnych np. na Facebooku jest możliwość utworzenia własnych aplikacji promocyjnych bądź quizów na temat marki.

Działalność na portalach społecznościowych niesie ze sobą spory potencjał, w związku z tym również polskie firmy decydują się na prowadzenie takiej działalności promocyjnej. Często zdarza się jednak, że marketingowcy nie rozumiejąc specyfiki tego środowiska, popełniają wiele błędów. Jakie są najczęściej popełniane?

Wg agencji Praktycy.com są to:
1.    Brak spójnej strategii komunikacji
2.    Kierowanie się modą na serwisy społecznościowe
3.    Nachalna reklama produktu i marki
4.    Jednostronna komunikacja – mówienie tylko o swojej firmie i produktach
5.    Zamknięcie na opinie odbiorców
6.    Krótkotrwałe zaangażowanie
7.    Brak cierpliwości

Działania komunikacyjne przeprowadzane na serwisach społecznościowych są dobrym wsparciem dla prowadzonych przez firmę działań wizerunkowych. Wraz z rosnącym zainteresowaniem tego typu serwisami, tworzą one coraz ciekawsze narzędzia marketingowe. Dlatego warto być na bieżąco z powiększającą się ofertą marketingowo-promocyjną, która oddają nam do dyspozycji portale.

Siedem praktycznych zasad skutecznej komunikacji Web 2.0 – poradnik Praktycy.com dostępnych jest: tutaj

Hanna LaskowskaSerwisy społecznościowe – bądź tam, gdzie Twój konsument

Podziel się!

O autorze

hania