Sher.ly 2.0 z nowościami wkracza na nowy rynek

Opublikowano: 24 stycznia 2017. Kategoria: Rynek. Tagi:

Spółka Sher.ly pozyskała od inwestorów środki i rozbudowała zespół, który przez ostatnie miesiące pracował nad nową wersją aplikacji. Firma zapewniać chce teraz bezpieczną i komfortową wymianę plików także w sferze biznesowej.

Sher.ly to powołany w 2013 roku start-up, tworzący oprogramowanie do współdzielenia plików. Uznanie użytkowników zdobyło kompatybilne z aplikacją urządzenie Sherlybox, na które w połowie 2014 r. pozyskano środki w serwisie Kickstarter (uzbierano 154 tys. dolarów).

Ponad rok temu startup pozyskał nowego inwestora, spółkę KPD Investment, która zainwestowała w Sher.ly 2 mln zł. Wcześniej, w firmę zainwestowały takie instytucje jak Satus VC, Innovation Nest oraz Fundusz Zalążkowy Krakowskiego Parku Technologicznego. Aktualnie, szacowana wartość spółki wynosi 8 mln zł. Firma posiada dwa biura: siedzibę w Krakowie oraz biuro handlowe w Palo Alto w Stanach Zjednoczonych.

Jakie zmiany wniosła inwestycja? Jak zmienił się produkt?

Przede wszystkim mogliśmy rozbudować zespół o utalentowanych deweloperów, których niełatwo jest pozyskać z coraz bardziej nasyconego ofertami rynku pracy w IT. Stworzyliśmy od podstaw Dział Marketingu i Sprzedaży, nawiązaliśmy wiele strategicznych partnerstw i jestem przekonany, że wniesiemy na rynek rozwiązań do współpracy biznesowej zupełnie nową wartość – przekonuje Błażej Marciniak, prezes zarządu Sher.ly.

Sher.ly 2.0 z nowościami wkracza na nowy rynek 1

Zebrany od użytkowników aplikacji feedback pozwolił skupić się na rozwinięciu najważniejszych funkcji. Zmiany w oprogramowaniu zostały dopasowane do potrzeb biznesowych użytkowników, na co wpływ mają przede wszystkim:

  • nowa struktura organizacji i projektów umożliwiającą wygodną współpracę biznesową pomiędzy firmami,
  • rozwój mechanizmu inteligentnej synchronizacji, który pozwala dostosować preferencje dostępu do danych w zależności od rodzaju projektu, urządzenia, nazwy pliku, jego rozmiaru czy daty modyfikacji,
  • integracja aplikacji z posiadaną już przez firmy infrastrukturą – komputerami firmowymi i serwerami plików.

W jakich branżach Sher.ly szuka klientów? Oprogramowanie wpisywać ma się w potrzeby agencji reklamowych, domów mediowych, wydawnictw, twórców unikalnych materiałów audio, foto lub wideo w postaci cyfrowej. Wszędzie tam, gdzie wymiana dużych rozmiarów plików i komunikacja pomiędzy współpracownikami stanowią kluczowy element codziennej pracy.

Zastosowanie znaleźć ma również pośród funduszy inwestycyjnych, kancelarii prawniczych, firm świadczących usługi konsultingowe, dla których z kolei bezpieczna wymiana poufnych danych oraz zorganizowany obieg i wersjonowanie dokumentów są kluczową funkcjonalnością.

Firma intensywnie pracuje nad rozwojem API, które umożliwia integrację aplikacji z zewnętrznymi usługami. Konsekwentnie realizuje strategię budowania sieci partnerów produkujących systemy do przechowywania danych w Europie i USA oraz nawiązania współpracy z wydawcami i producentami chronionych prawami autorskimi materiałów cyfrowych. Kolejna nowość, która czeka użytkowników w najbliższym czasie to wersja mobilna narzędzia.

Aplikację Sher.ly 2.0 w najbliższych tygodniach można testować w darmowej wersji Beta: www.sher.ly

Dawid ZarazińskiSher.ly 2.0 z nowościami wkracza na nowy rynek

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.