SimpleChat.pl: na rynku jest brak rozwiązań dla małych sklepów [startup]

Opublikowano: 26 stycznia 2015. Kategoria: Rynek Startupy. Tagi: , , ,

Prowadząc sklep internetowy musimy zwrócić uwagę na relacje z klientami i sposób w jaki będziemy się kontaktować. Rozwiązanie SimpleChat for Web jest usługą typu live chat skierowaną do małych sklepów internetowych. W ramach cyklu „Pokaż swój #startup” O projekcie rozmawiamy z Rafałem Pietrasikiem.

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

Usługa SimpleChat for Web skierowana jest do właścicieli e-biznesów np. sklepów internetowych. Umożliwia bezpośredni kontakt z klientem. Stanowi niejako nowy kanał komunikacji, bardzo podobny do rozmowy telefonicznej. Ułatwia i usprawnia kontakt z klientem, dzięki czemu pozytywnie wpływa na wyniki sprzedaży.

simplechat

Skąd pomysł?

Pomysł pojawił się podczas analizy rynku oprogramowania typu livechat. Mimo sporej konkurencji, brak jest rozwiązania prostego, taniego, bez wodotrysków, dla jedno-dwuosobowych firm. Takie firmy bardzo często nie mają środków na drogie rozwiązania typu live-chat. Stąd pomysł, by wpasować się w tę niszę.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Zespół SimpleChat to kilkoro zgranych ludzi. Większość zespołu stanowią programiści, jest nim też jednak grafik, copywriter, oraz osoba, której zadaniem jest dbanie o relacje z naszymi klientami. Korzystamy także z usług firm zewnętrznych, głównie w zakresie tworzenia grafiki i reklamy.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Jedną z głównych zalet rozwiązania typu live chat, jest to, że klient e-biznesu (np. kupujący w sklepie) nie musi wykonywać żadnych dodatkowych akcji. Nie musi dzwonić, uruchamiać komunikator, czy wysyłać maili. Po prostu kiedy ma problem/pytanie, może od razu zapytać i natychmiast uzyska odpowiedź. Taka dostępność dla klientów wpływa korzystnie na konwersje w e-biznesie.

Dodatkowym atutem naszego rozwiązania jest możliwość rozmowy poprzez smartphone/tablet/komputer z komunikatora, który wygląda jak Gadu-Gadu. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie dla ludzi, którzy prowadzą biznes, ale nie przesiadują 24h przy komputerze. Noszą jednak przy sobie komórki, przez które mają zapewniony całodobowy kontakt z klientem, Przykładowo, z naszego rozwiązania korzysta jedna z firm budowlanych, której osoba kontaktowa spędza 90 proc. czasu w terenie.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Naszą największą konkurencją wcale nie jest główny gracz na rynku, czyli firma Livechat Inc. Dostarczają oni bogate funkcjonalnie rozwiązanie, ale bardzo drogie, więc skierowane głównie do dużych firm i instytucji. Naszą bezpośrednią konkurencją są mniejsi gracze, którzy starają się przyciągnąć klientów indywidualnych. W Polsce jednak żaden z naszych konkurentów nie oferuje, tak, jak my, podstawowej wersji chatu za darmo.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Tak, poszukujemy firm, które chciałyby z nami współpracować. Wiadomo, że zawsze lepiej działać w grupie, niż samemu.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Nasz model biznesowy jest prosty, bo oferujemy usługę płatną, na której to oparte są nasze zyski.

Chcemy docierać do małych i średnich firm, oraz odbiorców indywidualnych.

W naszej ofercie znajduje się też w pełni funkcjonalna oferta bezpłatna. Również ona stanowi dla nas pewnego rodzaju zysk, gdyż w tej wersji, u klientów wyświetlany jest link do naszej usługi. Usługę bezpłatną traktujemy więc jako wymianę: reklama-za usługę.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku? Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Naszym celem jest dotarcie do takiej liczby odbiorców, która pozwoli nam znacząco obniżyć ceny za usługi. Chcemy przez to stać się jeszcze bardziej dostępni dla małych firm, które uznają rozwiązania typu live chat za zbędne i drogie wydatki.

Cały czas ulepszamy nasz serwis. Głównie pod dyktando naszych użytkowników. Jeśli komuś brakuje jakiejś funkcjonalności to pisze do nas w tej sprawie, a my zazwyczaj ją dodajemy. Taka informacja zwrotna od użytkowników, to dobry motor do rozwoju.

Oprócz tego planujemy stopniowo zwiększać funkcjonalność serwisu, by zbliżyć go do rozbudowanych rozwiązań przeznaczonych dla korporacji.

W odległych planach mamy też otworzenie własnego call center, które mogłoby obsługiwać klientów, którzy wolą wynająć kogoś do obsługi swoich interesantów.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Sylwester KozakSimpleChat.pl: na rynku jest brak rozwiązań dla małych sklepów [startup]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.