Efektywna kreacja remarketingowa podporządkowana jest określonemu celowi biznesowemu firmy oraz precyzyjnemu ustaleniu grupy docelowej działań reklamowych. Aby efekty były zadowalające, konfiguracja prac powinna odbywać się na podstawie prowadzonych testów. Remarketing umożliwia dotarcie do klientów najbardziej zainteresowanych zakupem produktów, a tym samym pozwala na prowadzenie opłacalnych działań na dużą skalę.
Stwórz ciekawą kreację reklamową
Spójny przekaz reklamowy i czytelny projekt wizualny to kluczowe założenia skutecznej kampanii remarketingowej. Warto zadbać o przemyślaną kreację reklamową, począwszy od opracowania baneru reklamowego, a skończywszy na skutecznym landing page, dostosowanym zarówno pod względem wizualnym, jak i merytorycznym. Kreacja angażująca odbiorcę do określonej akcji np. wysłania formularza kontaktowego lub kliknięcia w łącze kontaktowe, zapewnia zadowalający rezultat w postaci pozyskanych leadów sprzedażowych. Sukces kampanii uzależniony jest od przemyślanej kreacji marketingowej, dostosowanej do określonego odbiorcy.
Docieraj do zaangażowanych użytkowników
Efektywność kampanii remarketingowej w przeważającej mierze uwarunkowana jest jakością zgromadzonych list. Przystępując do ich tworzenia należy zadbać o prawidłową implementację Google Tag Manager i Google Analytics na stronie oraz stworzenie poprawnych celów zliczających określone zdarzenia. Skuteczne listy remarketingowe uzależnione są od odgórnie przyjętych założeń biznesowych, a zatem uwzględniają lub wykluczają określone grono odbiorców wizytujących stronę. Ustalenie okresu członkostwa oraz zakresu dni objętego analizą zachowań użytkowników umożliwia doprecyzowanie kręgu odbiorców. Mogą być to osoby, które nie finalizują transakcji lub ostatecznie nie zrealizowały docelowej konwersji, bądź są zainteresowane określoną kategorią produktów.
Zbuduj swój lejek sprzedażowy
Im bardziej dostosowany jest przekaz reklamowy, tym prawdopodobieństwo realizacji celu jest większe. W tym wypadku warto zadbać o wykorzystanie opcji wykluczeń, zarówno w postaci dodatkowych list remarketingowych, jak i kategorii witryn, miejsc docelowych, czy lokalizacji. Niezbędny elementem każdej kampanii remarketingowej jest opcja ograniczenia liczby wyświetleń. Umożliwia ona ustawienie maksymalnej liczby emisji reklamy pojedynczemu, unikalnemu użytkownikowi w sieci reklamowej. Określenie limitu liczby wyświetleń na jeden dzień, tydzień lub miesiąc dla pojedynczego użytkownika jest możliwe na odpowiednim poziomie kampanii. Odpowiednie ustawienia kampanii wynikają z analizy przebiegu dotychczasowych działań reklamowych i docelowo służą zwiększeniu efektywności sprzedaży oraz ustaleniu lejka sprzedażowego.
Optymalizuj i testuj nowe rozwiązania
Zarówno ustawienia kampanii, jak i określenie optymalnego budżetu reklamowego podlega testom i wymaga stałych działań optymalizacyjnych. Za pośrednictwem Planera kampanii w sieci reklamowej jest możliwość uzyskania statystyk pochodzących z przykładowego kierowania. Ustalenie optymalnego budżetu to zadanie uzależnione zarówno od wielkości list remarketingowych, jak i zasięgu prowadzonej kampanii reklamowej. Jednym z podstawowych ustawień kampanii remarketingu jest harmonogram reklam oraz dostosowanie wysokości stawek do urządzeń lub strategia ustalania stawek. Optymalne parametry są możliwe do określenia w fazie prowadzonych testów, które mogą dotyczyć zarówno kwestii ustawień, jak i samej kreacji wizualnej. Kampanie remarketingowe w sieci reklamowej AdWords to doskonała forma promocji firm zainteresowanych dotarciem do użytkowników, którzy odwiedzili już witrynę lub skorzystali z aplikacji mobilnej.
Podsumowanie
W zależności od założonego celu biznesowego odpowiednią formą reklamy może okazać się zarówno remarketing w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej, remarketing wideo, jak i remarketing w Gmailu. Umożliwia on dotarcie do osób, które weszły już w interakcję z produktami i usługami firmy, w tym do użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową, aplikację mobilną, wideo lub do osób z listy e-mailowej. Właściciele sklepów internetowych coraz częściej korzystają z promocji remarketingu dynamicznego, umożliwiającej przystępną prezentację produktów, dostosowaną do zainteresowań użytkowników.
Jeśli jesteś zainteresowany rozpoczęciem skutecznej kampanii remarketingowej w AdWords, skontaktuj się z agencją SEOgroup.
Katarzyna Wróblewska, SEOgroup, SEO/PPC Specialist.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.