Efektywna kreacja remarketingowa podporządkowana jest określonemu celowi biznesowemu firmy oraz precyzyjnemu ustaleniu grupy docelowej działań reklamowych. Aby efekty były zadowalające, konfiguracja prac powinna odbywać się na podstawie prowadzonych testów. Remarketing umożliwia dotarcie do klientów najbardziej zainteresowanych zakupem produktów, a tym samym pozwala na prowadzenie opłacalnych działań na dużą skalę.
Stwórz ciekawą kreację reklamową
Spójny przekaz reklamowy i czytelny projekt wizualny to kluczowe założenia skutecznej kampanii remarketingowej. Warto zadbać o przemyślaną kreację reklamową, począwszy od opracowania baneru reklamowego, a skończywszy na skutecznym landing page, dostosowanym zarówno pod względem wizualnym, jak i merytorycznym. Kreacja angażująca odbiorcę do określonej akcji np. wysłania formularza kontaktowego lub kliknięcia w łącze kontaktowe, zapewnia zadowalający rezultat w postaci pozyskanych leadów sprzedażowych. Sukces kampanii uzależniony jest od przemyślanej kreacji marketingowej, dostosowanej do określonego odbiorcy.
Docieraj do zaangażowanych użytkowników
Efektywność kampanii remarketingowej w przeważającej mierze uwarunkowana jest jakością zgromadzonych list. Przystępując do ich tworzenia należy zadbać o prawidłową implementację Google Tag Manager i Google Analytics na stronie oraz stworzenie poprawnych celów zliczających określone zdarzenia. Skuteczne listy remarketingowe uzależnione są od odgórnie przyjętych założeń biznesowych, a zatem uwzględniają lub wykluczają określone grono odbiorców wizytujących stronę. Ustalenie okresu członkostwa oraz zakresu dni objętego analizą zachowań użytkowników umożliwia doprecyzowanie kręgu odbiorców. Mogą być to osoby, które nie finalizują transakcji lub ostatecznie nie zrealizowały docelowej konwersji, bądź są zainteresowane określoną kategorią produktów.
Zbuduj swój lejek sprzedażowy
Im bardziej dostosowany jest przekaz reklamowy, tym prawdopodobieństwo realizacji celu jest większe. W tym wypadku warto zadbać o wykorzystanie opcji wykluczeń, zarówno w postaci dodatkowych list remarketingowych, jak i kategorii witryn, miejsc docelowych, czy lokalizacji. Niezbędny elementem każdej kampanii remarketingowej jest opcja ograniczenia liczby wyświetleń. Umożliwia ona ustawienie maksymalnej liczby emisji reklamy pojedynczemu, unikalnemu użytkownikowi w sieci reklamowej. Określenie limitu liczby wyświetleń na jeden dzień, tydzień lub miesiąc dla pojedynczego użytkownika jest możliwe na odpowiednim poziomie kampanii. Odpowiednie ustawienia kampanii wynikają z analizy przebiegu dotychczasowych działań reklamowych i docelowo służą zwiększeniu efektywności sprzedaży oraz ustaleniu lejka sprzedażowego.
Optymalizuj i testuj nowe rozwiązania
Zarówno ustawienia kampanii, jak i określenie optymalnego budżetu reklamowego podlega testom i wymaga stałych działań optymalizacyjnych. Za pośrednictwem Planera kampanii w sieci reklamowej jest możliwość uzyskania statystyk pochodzących z przykładowego kierowania. Ustalenie optymalnego budżetu to zadanie uzależnione zarówno od wielkości list remarketingowych, jak i zasięgu prowadzonej kampanii reklamowej. Jednym z podstawowych ustawień kampanii remarketingu jest harmonogram reklam oraz dostosowanie wysokości stawek do urządzeń lub strategia ustalania stawek. Optymalne parametry są możliwe do określenia w fazie prowadzonych testów, które mogą dotyczyć zarówno kwestii ustawień, jak i samej kreacji wizualnej. Kampanie remarketingowe w sieci reklamowej AdWords to doskonała forma promocji firm zainteresowanych dotarciem do użytkowników, którzy odwiedzili już witrynę lub skorzystali z aplikacji mobilnej.
Podsumowanie
W zależności od założonego celu biznesowego odpowiednią formą reklamy może okazać się zarówno remarketing w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej, remarketing wideo, jak i remarketing w Gmailu. Umożliwia on dotarcie do osób, które weszły już w interakcję z produktami i usługami firmy, w tym do użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową, aplikację mobilną, wideo lub do osób z listy e-mailowej. Właściciele sklepów internetowych coraz częściej korzystają z promocji remarketingu dynamicznego, umożliwiającej przystępną prezentację produktów, dostosowaną do zainteresowań użytkowników.
Jeśli jesteś zainteresowany rozpoczęciem skutecznej kampanii remarketingowej w AdWords, skontaktuj się z agencją SEOgroup.
Katarzyna Wróblewska, SEOgroup, SEO/PPC Specialist.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.