Efektywna kreacja remarketingowa podporządkowana jest określonemu celowi biznesowemu firmy oraz precyzyjnemu ustaleniu grupy docelowej działań reklamowych. Aby efekty były zadowalające, konfiguracja prac powinna odbywać się na podstawie prowadzonych testów. Remarketing umożliwia dotarcie do klientów najbardziej zainteresowanych zakupem produktów, a tym samym pozwala na prowadzenie opłacalnych działań na dużą skalę.
Stwórz ciekawą kreację reklamową
Spójny przekaz reklamowy i czytelny projekt wizualny to kluczowe założenia skutecznej kampanii remarketingowej. Warto zadbać o przemyślaną kreację reklamową, począwszy od opracowania baneru reklamowego, a skończywszy na skutecznym landing page, dostosowanym zarówno pod względem wizualnym, jak i merytorycznym. Kreacja angażująca odbiorcę do określonej akcji np. wysłania formularza kontaktowego lub kliknięcia w łącze kontaktowe, zapewnia zadowalający rezultat w postaci pozyskanych leadów sprzedażowych. Sukces kampanii uzależniony jest od przemyślanej kreacji marketingowej, dostosowanej do określonego odbiorcy.
Docieraj do zaangażowanych użytkowników
Efektywność kampanii remarketingowej w przeważającej mierze uwarunkowana jest jakością zgromadzonych list. Przystępując do ich tworzenia należy zadbać o prawidłową implementację Google Tag Manager i Google Analytics na stronie oraz stworzenie poprawnych celów zliczających określone zdarzenia. Skuteczne listy remarketingowe uzależnione są od odgórnie przyjętych założeń biznesowych, a zatem uwzględniają lub wykluczają określone grono odbiorców wizytujących stronę. Ustalenie okresu członkostwa oraz zakresu dni objętego analizą zachowań użytkowników umożliwia doprecyzowanie kręgu odbiorców. Mogą być to osoby, które nie finalizują transakcji lub ostatecznie nie zrealizowały docelowej konwersji, bądź są zainteresowane określoną kategorią produktów.
Zbuduj swój lejek sprzedażowy
Im bardziej dostosowany jest przekaz reklamowy, tym prawdopodobieństwo realizacji celu jest większe. W tym wypadku warto zadbać o wykorzystanie opcji wykluczeń, zarówno w postaci dodatkowych list remarketingowych, jak i kategorii witryn, miejsc docelowych, czy lokalizacji. Niezbędny elementem każdej kampanii remarketingowej jest opcja ograniczenia liczby wyświetleń. Umożliwia ona ustawienie maksymalnej liczby emisji reklamy pojedynczemu, unikalnemu użytkownikowi w sieci reklamowej. Określenie limitu liczby wyświetleń na jeden dzień, tydzień lub miesiąc dla pojedynczego użytkownika jest możliwe na odpowiednim poziomie kampanii. Odpowiednie ustawienia kampanii wynikają z analizy przebiegu dotychczasowych działań reklamowych i docelowo służą zwiększeniu efektywności sprzedaży oraz ustaleniu lejka sprzedażowego.
Optymalizuj i testuj nowe rozwiązania
Zarówno ustawienia kampanii, jak i określenie optymalnego budżetu reklamowego podlega testom i wymaga stałych działań optymalizacyjnych. Za pośrednictwem Planera kampanii w sieci reklamowej jest możliwość uzyskania statystyk pochodzących z przykładowego kierowania. Ustalenie optymalnego budżetu to zadanie uzależnione zarówno od wielkości list remarketingowych, jak i zasięgu prowadzonej kampanii reklamowej. Jednym z podstawowych ustawień kampanii remarketingu jest harmonogram reklam oraz dostosowanie wysokości stawek do urządzeń lub strategia ustalania stawek. Optymalne parametry są możliwe do określenia w fazie prowadzonych testów, które mogą dotyczyć zarówno kwestii ustawień, jak i samej kreacji wizualnej. Kampanie remarketingowe w sieci reklamowej AdWords to doskonała forma promocji firm zainteresowanych dotarciem do użytkowników, którzy odwiedzili już witrynę lub skorzystali z aplikacji mobilnej.
Podsumowanie
W zależności od założonego celu biznesowego odpowiednią formą reklamy może okazać się zarówno remarketing w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej, remarketing wideo, jak i remarketing w Gmailu. Umożliwia on dotarcie do osób, które weszły już w interakcję z produktami i usługami firmy, w tym do użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową, aplikację mobilną, wideo lub do osób z listy e-mailowej. Właściciele sklepów internetowych coraz częściej korzystają z promocji remarketingu dynamicznego, umożliwiającej przystępną prezentację produktów, dostosowaną do zainteresowań użytkowników.
Jeśli jesteś zainteresowany rozpoczęciem skutecznej kampanii remarketingowej w AdWords, skontaktuj się z agencją SEOgroup.
Katarzyna Wróblewska, SEOgroup, SEO/PPC Specialist.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...