W przypadku każdego biznesu sprawna komunikacja ma ogromne znaczenie. Od niej w dużej mierze zależy to, czy konsument pozostanie lojalny danej firmie. W dobie Internetu źle potraktowany klient może spowodować lawinę problemów, np. pisząc negatywny komentarz na forum lub bezpośrednio na naszej stronie. Warto wiedzieć, że coraz więcej osób sprawdza opinie w sieci, zanim zdecyduje się na skorzystanie z jakichkolwiek usług. Niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes online, czy stacjonarnie, sprawdź jak uniknąć przykrych, komunikacyjnych wpadek.
Pierwszą istotną kwestią jest szybkość. Żyjemy w czasach, w których liczy się każda minuta, dlatego długotrwałe ślęczenie przy telefonie lub oczekiwanie dwa dni na odpowiedź mailową, to jeden z punktów zapalnych dla cierpliwości każdego klienta. Błyskawiczna odpowiedź jest oczekiwana przede wszystkim w przypadku rozmowy telefonicznej oraz na firmowym czacie. Jeżeli prowadzisz biznes, który uwzględnia kontakt z zagranicznymi klientami lub współpracę z międzynarodowymi firmami, koniecznie skontaktuj się z dobrym biurem tłumaczeń. Tłumaczenia ekspresowe to doskonały sposób na szybkie uzyskanie potrzebnych odpowiedzi.
Firmy oferujące tego typu usługę, w ciągu nawet jednej nocy zrealizują przekłady maili, nagranych rozmów czy dokumentów. Jeżeli więc zależy ci na sprawnym kontakcie w języku obcym, koniecznie zaopatrz się w kontakt do specjalistycznego biura translatorskiego. Równie istotną sprawą, jest właściwe wyszkolenie osób, które bezpośrednio obsługują twoich klientów. Pamiętaj, że zadowolony zespół, to również zadowolony klient. Wdrażanie odpowiednich, regularnych szkoleń, a także analiza statystyczna nagranych rozmów z klientami, mogą wiele zdziałać. Rozwijaj również potencjał swojego zespołu, dając możliwość podnoszenia kwalifikacji i awansu.
Bądź aktywny w sieci i wykorzystaj element zaskoczenia
Kolejna kwestia to element zaskoczenia, czyli organizowanie od czasu do czasu ciekawych akcji promocyjnych, oferowanie rabatów i zniżek. Informuj o tym w formie smsa, maila, lub na swojej stronie – ważne, aby zyskać pewność, że wiadomość dotarła do klienta. Sprawi to, że w przyszłości znacznie chętniej odbierze kolejną wiadomość i zajrzy od czasu do czasu na twój fanpage. Nic tak nie pobudza do skorzystania z danej usługi, jak nagła, niespodziewana akcja promocyjna.
Ostatnia rzecz, o którą należy zadbać, to wykorzystywanie nowoczesnych kanałów komunikacji. Pamiętaj, że istnieje coś takiego jak Facebook – to właśnie tam obserwujący firmę fani powinni znaleźć wszelkie ważne informacje: gdy pojawi się jakaś usterka, promocja, czy problemy z firmową siecią. Zamiast czekać na skargi lub pytania klientów, poinformuj o tym na fanpage’u lub stronie internetowej. Konsumenci docenią rzetelną informację. Regularne powiadamianie o zaistniałych problemach i nowościach pomoże zapobiec fali krytyki, a także sprawi, że klient na bieżąco będzie obserwował zmiany w twojej witrynie lub mediach społecznościowych. To w pewnym sensie dodatkowa forma reklamy.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.