Jak skutecznie kontaktować się z operatorem?

Żyjemy w czasach korzystania ze wszechobecnej elektroniki. Technika otacza nas wszędzie, praktycznie w każdej sferze życia. Telefony, komputery, telewizja, nawet urządzenia kuchenne, klimatyzacja… słowem długo by wymieniać. Wszystko z techniką i elektroniką jest dobrze i komfortowo, kiedy działa jak należy, zgodnie z instrukcją, nie szwankuje. Natomiast technika, jak to technika, czasem wykłada się na drobiazgach, czasem zawodzi cały system

Bo technika zazwyczaj oparta jest właśnie na  systemie, powiedzielibyśmy – przysłowiowych „naczyń połączonych”. Wystarczy, że przestanie działać poprawnie jakiś jeden element większej całości – owego „łańcucha” i już jest problem – problem techniczny. Najdotkliwiej w dzisiejszych czasach odczuwalnym problemem jest brak połączenia z Internetem oraz brak zasięgu w telefonach komórkowych, z czym różnie bywa u różnych operatorów sieci mobilnych.

Problemy techniczne – źródło irytacji

Jak skutecznie kontaktować się z operatorem? 1Problemy z natury rzeczy najczęściej irytują, wyprowadzają z równowagi, sprawiają, że panikujemy. Szukamy sposobu na pomoc, chcemy, by ktoś nam szybko pomógł, bo najczęściej jest to sprawa nie cierpiąca zwłoki. A tu się okazuje, że coraz częściej kiedy dzwonimy pod numery reklamowane jako pomoc techniczna, rozmawiamy, a raczej słuchamy przez długi czas automatu. Nasza irytacja się wzmaga. Niestety – tu też napotykamy na… system. Ale, ale… – żyjąc w takich a nie innych czasach, musimy się liczyć ze zautomatyzowaniem także tych usług i starać się z czasem edukować, by samemu się nie denerwować, a jednak skutecznie uzyskać potrzebną pomoc.  Po to m.in. powstał ten tekst.

Jak załatwiają problemy techniczne w Orange?

Większość z nas jest posiadaczami smartfonów. To takie małe, osobiste centrum dowodzenia, urządzenie, z którego wykonujemy nie tylko rozmowy telefoniczne, wysyłamy SMS-y, MMS-y,  obsługujemy mnóstwo aplikacji bankowych, płatniczych, rozrywkowych i edukacyjnych. Bez Internetu w telefonie nie wyobrażamy sobie braku połączenia z mediami społecznościowymi. Facebook, Instagram, Snapchat, InstaStories – mamy takie przekonanie, że to musi działać non stop i koniec. Każdy z operatorów stara się na swoich stronach internetowych (no właśnie, pod warunkiem, że mamy dobrze działające łącze internetowe) wytłumaczyć klientowi, jak najszybciej i skutecznie połączyć się z nim, by uzyskać pomoc techniczną. Przyjrzyjmy się, jak to wygląda na przykładzie współpracy z firmą Orange. Jak Orange załatwia problemy techniczne?

W przypadku Orange podstawą kontaktu z obsługą techniczną jest właśnie smartfon i co dalej? Kiedy sprawie korzystasz z niego do załatwiania różnych spraw związanych ze swoim kontem, to zapewne jest Ci nieobca aplikacja Mój Orange. Pozwala ona na sprawdzanie na przykład stanu konta, ale też umożliwia szybkie i bezpłatne połączenie się z doradcą Orange przez dwadzieścia cztery godziny na dobę.

Orange pomoc techniczna – krok po kroku

Możliwa jest następująca opcja, że kiedy korzystasz z usług mobilnych Orange, mając w tej sieci telefon komórkowy lub Internet mobilny i masz w telefonie najnowszą wersję aplikacji Mój Orange – logujesz się za pomocą loginu i hasła. To bardzo ważne, bo wtedy połączysz się z doradcą bezpłatnie. W następnej kolejności trzeba użyć przycisku ze słuchawką, który znajduje się w prawym dolnym rogu strony aplikacji. Kiedy dotkniesz przycisk „wybierz”,  połączysz się z doradcą. Kolejnym krokiem jest wybór tematu rozmowy. Później czekasz na połączenie. Trzeba pamiętać, że jeśli dzwonisz z aplikacji Orange, nie ma konieczności odsłuchiwania automatycznego menu, zatem to jasne, że z doradcą połączysz się szybciej. Jeśli na ekranie aplikacji pojawi się komunikat o płatnym połączeniu, to znaczy, że zostałeś automatycznie zalogowany do konta.

Funkcja bezpłatnego połączenia jest dostępna po zalogowaniu do usług mobilnych, czyli właśnie telefonu komórkowego, także na kartę lub Internetu mobilnego. Orange planuje dodanie analogicznej funkcji dla usług stacjonarnych, ale nie są znane terminy, kiedy to nastąpi.

Kiedy potrzebna jest pomoc techniczna?

Pomoc techniczna kojarzy się z zaistnieniem jakiegoś problemu. Coś nie działa, dzwonimy, żeby to ktoś pomógł nam naprawić. Czasem pomagają wskazówki przedstawiciela operatora z infolinii, a czasem problem jest typowo związany z jakimś uszkodzeniem mechanicznym i na miejsce awarii muszą się udać tzw. technicy.

Jednak pomoc techniczna potrzeba jest też czasami w przypadku wyjaśnienia kwestii prawidłowego działania różnych funkcji.  Potrzebna jest konsultacja, jak je skonfigurować. Wśród nich mogą być takie tematy, jak: prawidłowa konfiguracja MMS w telefonie, uruchomienie działania Wi-Fi, aktualizacja programu na urządzeniu mobilnym, kontrola kosztów transmisji danych, kopiowanie kontaktów z karty SIM,  oszczędzanie baterii w smartfonie, konfiguracja konta pocztowego, synchronizacja z innymi urządzeniami, jak telewizor, tablet,laptop i inne.

Zakres pomocy technicznej jest duży. Szybkość, rodzaj i poziom usług u różnych operatorów zależy od różnych czynników. To prawda, że i ten proces jest w dużym stopniu zautomatyzowany, ale jednak na infolinii technicznej zawsze po stronie operatora jest też drugi człowiek, który oprócz konkretnej pomocy technicznej powinien okazać wsparcie i wykazać się zwykłą ludzką empatią przy rozwiązywaniu każdorazowo problemu.

Źródłem informacji, jak radzić sobie z problemami jest w przypadku operatora – w Orange problemy techniczne można zgłaszać tutaj. Na niej, oprócz zdefiniowanych problemów i wskazówek, jak sobie z nimi radzić, są też założone liczne fora tematyczne, gdzie zarówno użytkownicy, jak i kompetentni do rozwiązywania problemów pracownicy Orange rozmawiają na bieżąco m.in. o różnych problemach technicznych.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top