Jak skutecznie przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego?

Jesteś związany z branżą e-commerce?
Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać na bieżąco informacje, raporty, zapowiedzi wydarzeń branżowych oraz praktyczne porady wspierające Twój rozwój!

Sukces każdego salonu fryzjerskiego opiera się przede wszystkim na długotrwałych relacjach z klientami. Nic dziwnego, że tak wiele osób przez długie lata ufa tylko jednemu fryzjerowi – w końcu to od niego zależy, czy wyjdziemy z salonu wyglądając tak, jak sobie wymarzyliśmy. Spełnienie oczekiwań danej osoby i właściwe podejście do klienta to klucze do zbudowania dłuższej relacji. Jednak dobra obsługa to oczywistość – na co jeszcze zwrócić uwagę, aby przyciągnąć nowe osoby do swojego salonu?

Jak skutecznie przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego? 1
fotolia.com, 75884263 | Autor: gemenacom

Gorsze dni zdarzają się każdemu, jednak w tym przypadku niektóre błędy mogą słono kosztować. Kiepskie cięcie lub niewłaściwy kolor farby na włosach mogą zaważyć nie tylko o tym, czy konkretna osoba przyjdzie do nas ponownie, ale również o tym, czy nie zniechęci do nas kolejnych klientów. Coraz częściej oceniamy fryzjerów na różnego rodzaju forach i portalach internetowych, w tym na Facebooku, stanowiącym obecnie bogate źródło informacji o firmach z każdej branży. Niektórych rzeczy nie unikniemy, jednak możemy zadbać o inne, równie istotne kwestie.

Jedną z nich jest wyposażenie salonu fryzjerskiego. Odpowiednie działania reklamowe możemy oprzeć na jakości i marce produktów, których używamy przy pracy. Wbrew pozorom, wielu klientów ma swoje preferencje względem marki. Wybór dobrego wyposażenia może stanowić główny powód, dla którego ktoś zechce oddać się w ręce danego salonu. Dlatego na stronie internetowej (która w dzisiejszych czasach jest zupełnie niezbędna) należy umieścić informację o jakości produktów, z których korzystamy. Im wyższa i im lepsze opinie na jej temat, tym większe szanse na zdobycie zainteresowania.

Zaistniej w sieci i przestrzeni publicznej

Kolejnym elementem jest skuteczna reklama. Prowadzenie fanpage’a na Facebooku i stworzenie dobrze wyglądającej strony internetowej to dziś zupełne minimum. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie galerii zdjęć z przykładami wykonanych fryzur. Na fanpage’u skutek przynosi także wrzucanie co jakiś czas informacji o promocjach i rabatach na niektóre usługi. W działaniach w sieci ważne jest również odpowiednie pozycjonowanie. Jeżeli chcemy, aby nasza strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, dobrze jest zatrudnić do tego specjalistów od SEO, którzy zadbają o zwiększenie ilości wyświetleń naszej witryny.

W przypadku promocji wykraczającej poza Internet, zadbajmy również o widoczność swojego szyldu, zaś jeżeli posiadamy okazałe witryny, możemy umieścić w nich informację o aktualnych rabatach lub oferowanych usługach. Wszystko to oczywiście we współgrającej ze sobą estetyce i kolorach. Dobrą praktyką jest także wprowadzanie programów lojalnościowych opartych o zniżki na niektóre produkty, lub rabaty na któreś z kolei cięcie czy koloryzację. Warto jednak pamiętać, że nawet jeśli zadbamy o świetną reklamę, zawsze najważniejsza jest jakość obsługi i relacja z klientem, a więc: praktyczna pomoc w doborze fryzur, stałe polepszanie swoich umiejętności fryzjerskich, oraz sumienne śledzenie pojawiających się nowości.

Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Women TechStyle Summit 2025 (online)
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025

Najnowsze wpisy

Scroll to Top