Sukces każdego salonu fryzjerskiego opiera się przede wszystkim na długotrwałych relacjach z klientami. Nic dziwnego, że tak wiele osób przez długie lata ufa tylko jednemu fryzjerowi – w końcu to od niego zależy, czy wyjdziemy z salonu wyglądając tak, jak sobie wymarzyliśmy. Spełnienie oczekiwań danej osoby i właściwe podejście do klienta to klucze do zbudowania dłuższej relacji. Jednak dobra obsługa to oczywistość – na co jeszcze zwrócić uwagę, aby przyciągnąć nowe osoby do swojego salonu?

Gorsze dni zdarzają się każdemu, jednak w tym przypadku niektóre błędy mogą słono kosztować. Kiepskie cięcie lub niewłaściwy kolor farby na włosach mogą zaważyć nie tylko o tym, czy konkretna osoba przyjdzie do nas ponownie, ale również o tym, czy nie zniechęci do nas kolejnych klientów. Coraz częściej oceniamy fryzjerów na różnego rodzaju forach i portalach internetowych, w tym na Facebooku, stanowiącym obecnie bogate źródło informacji o firmach z każdej branży. Niektórych rzeczy nie unikniemy, jednak możemy zadbać o inne, równie istotne kwestie.
Jedną z nich jest wyposażenie salonu fryzjerskiego. Odpowiednie działania reklamowe możemy oprzeć na jakości i marce produktów, których używamy przy pracy. Wbrew pozorom, wielu klientów ma swoje preferencje względem marki. Wybór dobrego wyposażenia może stanowić główny powód, dla którego ktoś zechce oddać się w ręce danego salonu. Dlatego na stronie internetowej (która w dzisiejszych czasach jest zupełnie niezbędna) należy umieścić informację o jakości produktów, z których korzystamy. Im wyższa i im lepsze opinie na jej temat, tym większe szanse na zdobycie zainteresowania.
Zaistniej w sieci i przestrzeni publicznej
Kolejnym elementem jest skuteczna reklama. Prowadzenie fanpage’a na Facebooku i stworzenie dobrze wyglądającej strony internetowej to dziś zupełne minimum. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie galerii zdjęć z przykładami wykonanych fryzur. Na fanpage’u skutek przynosi także wrzucanie co jakiś czas informacji o promocjach i rabatach na niektóre usługi. W działaniach w sieci ważne jest również odpowiednie pozycjonowanie. Jeżeli chcemy, aby nasza strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, dobrze jest zatrudnić do tego specjalistów od SEO, którzy zadbają o zwiększenie ilości wyświetleń naszej witryny.
W przypadku promocji wykraczającej poza Internet, zadbajmy również o widoczność swojego szyldu, zaś jeżeli posiadamy okazałe witryny, możemy umieścić w nich informację o aktualnych rabatach lub oferowanych usługach. Wszystko to oczywiście we współgrającej ze sobą estetyce i kolorach. Dobrą praktyką jest także wprowadzanie programów lojalnościowych opartych o zniżki na niektóre produkty, lub rabaty na któreś z kolei cięcie czy koloryzację. Warto jednak pamiętać, że nawet jeśli zadbamy o świetną reklamę, zawsze najważniejsza jest jakość obsługi i relacja z klientem, a więc: praktyczna pomoc w doborze fryzur, stałe polepszanie swoich umiejętności fryzjerskich, oraz sumienne śledzenie pojawiających się nowości.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...