Skype z IBM

Opublikowano: 20 stycznia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Skype ogłosił, że narzędzie SkypeTM zostanie zintegrowane z LotusLive (www.lotuslive.com), nowym pakietem usług chmurowych IBM (ang. cloud services), który został opracowany, aby umożliwić tworzenie społeczności po to, by wykonywać zadania w sposób bardziej przemyślany, wydajny i skuteczny, zarówno w ramach struktury firmy, jak i poza nią. Połączenia głosowe i połączenia wideo Skype znacznie rozszerzą możliwości komunikacji w czasie rzeczywistym za pośrednictwem LotusLive, jednocześnie ułatwiając przedsiębiorstwom współpracę w ramach „chmury”.

Planowana integracja została zapowiedziana na konferencji IBM Lotusphere 2009 w Orlando na Florydzie. Ma ona połączyć usługi LotusLive, umożliwiające pracę zespołową, z narzędziami Skype do komunikacji internetowej, prowadząc tym samym do stworzenia sprawnie funkcjonującej platformy komunikacyjnej dla klientów obu tych firm. Pracownicy firm korzystających z oprogramowania LotusLive będą mogli korzystać ze Skype w celu nawiązywania połączeń głosowych i połączeń wideo poprzez klikanie na nazwy lub numery telefoniczne swoich kontaktów Skype w LotusLive. W przyszłości planowane jest rozszerzenie funkcjonalności tego rozwiązania poprzez umożliwienie importowania listy kontaktów ze Skype do usług „chmurowych” oferowanych przez IBM, aby usprawnić współpracę w trybie online.

„Nasza współpraca z IBM pokazuje jak poważnie Skype podchodzi do kwestii przeniesienia dobrodziejstw komunikacji internetowej realizowanej według założenia „w jakimkolwiek miejscu, w jakimkolwiek czasie, jakąkolwiek metodą” na grunt biznesowy”, powiedział Scott Durchslag, Dyrektor Operacyjny (COO) Skype. „W tych trudnych ekonomicznie czasach każde przedsiębiorstwo szuka możliwości zredukowania kosztów, przy jednoczesnej poprawie swojej konkurencyjności. Korzystając z tego mamy zamiar nawiązać szeroką i długoterminową współpracę pomiędzy IBM i Skype, aby pomóc przedsiębiorstwom na całym świecie, niezależnie od ich rozmiaru, oszczędzić czas i pieniądze oraz pozostać na czele stawki w branży.”

„Zdajemy sobie sprawę, że narzędzia komunikacyjne stanowią integralną część współpracy realizowanej w świecie, którego funkcjonowanie opiera się na Internecie oraz z faktu, że wiele spośród małych przedsiębiorstw zaadoptowało już Skype do swoich potrzeb”, powiedziała Sean Poulley, wiceprezes działu współpracy online w IBM Lotus. „Ta integracja uprości i poprawi sposób w jaki przedsiębiorcy wchodzą w interakcje się ze swoimi klientami i kontrahentami.”

www.lotuslive.com

Hanna LaskowskaSkype z IBM

Podziel się!

O autorze

hania