Smart Raport: rynek smartfonów w Polsce

Opublikowano: 26 lutego 2015. Kategoria: Rynek. Tagi:

Ukazała się trzecia edycja Smart Raportu, czyli raportu popularności wybranych marek i modeli telefonów wśród polskich internautów. Które marki cieszyły się największym zainteresowaniem? Które budził najwięcej mieszanych emocji?

Badanie, tworzone we współpracy z Brand24 oraz IQS, to kompleksowy obraz tego, o jakich markach i modelach smartfonów mówiło się w polskim internecie w ostatnim kwartale 2014 roku.

Podobnie jak w przypadku dwóch poprzednich edycji, Smart Raport jest analizą popularności wybranych modeli telefonów, oparty o polskojęzyczne wpisy w internecie. Podczas analizy przetworzono 245 925 wątków pochodzących z października, listopada i grudnia 2014 roku, w których pojawiły się frazy związane z wybranymi markami i ich modelami. Początkowa pula wzmianek została przetworzona ręcznie przez analityków. W ten sposób wyłoniono 1997 opinii dotyczących wybranych modeli i marek telefonów, które po analizie stanowiły podstawę raportu.

Tegoroczną nowością było badanie „Omnibus”. Badanie zostało przeprowadzone przez IQS za pomocą badania omnibusowego IQS 96, metodą RTS (Real Time Sampling, emisja ankiet w formie okien wyświetlanych użytkownikom internetu). Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Analizą objęto grupę 1000 internautów w wieku 15 i więcej lat. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 15-50 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania.

Przy okazji trzeciej edycji Smart Raportu wprowadzono także podział smartfonów na dwie kategorie: topowe flagowe modele, określone w raporcie jako „ekstraklasa”, oraz inne popularne telefony, czyli „pierwszą ligę”.

Smart Raport

Smart Raport

Z raportu dowiedzieć można się, które modele komentowano najczęściej (pozytywnie i negatywnie), na jakie zalety i wady zwracano uwagę oraz które budziły największe emocje. Znaleźć można również informację o kluczowych cechach, które decydują o wyborze danego modelu. Pojawiają się również opinie ekspertów, którzy komentują wynik raportu.

Pełną treść raportu pobrać można klikając w ten link: POBIERZ RAPORT.

Dawid ZarazińskiSmart Raport: rynek smartfonów w Polsce

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.