Smart Raport: o jakich smartfonach dyskutują internauci?

Opublikowano: 25 lipca 2014. Kategoria: Rynek. Tagi:

Prawie 50 proc. użytkowników krytykuje flagowy model Samsunga S5, 70 proc. wybiera telefon kierując się ceną, a najczęściej dyskutowaną w sieci cechą urządzeń jest… bateria. Takie wnioski przynosi nowa edycja Smart Raportu.

Badanie przeprowadzono między lutym i kwietniem tego roku, za pomocą narzędzia do monitoringu marek i opinii Brand24. Podczas analizy przetworzono 233 755 wątków, z których wyłoniono 1740 opinii dotyczących wybranych modeli i marek telefonów.

Autorzy raportu skupili się na najpopularniejszych w badanym okresie smartfonach – Apple: iPhone 5C, iPhone 5s; Samsung: Galaxy S IV, Galaxy S IV Mini, Galaxy S V, Galaxy Trend, Galaxy Trend Plus, Galaxy Note 3; LG: LG Swift L5 II, L9 II, G2, G Flex; Sony: Xperia Z1, Xperia Z1 Compact, Xperia Z2, Xperia L, Xperia M; Nokia: Lumia 520, Lumia 1520, HTC: One, One M8.

Smart Raport opinie pozytywne

Smart Raport opinie negatywne

Druga edycja Smart Raportu została uzupełniona o wyniki ankiet przeprowadzonych wśród ekspertów, zajmujących się na co dzień recenzowaniem urządzeń przenośnych, stanowi zatem kompleksowe spojrzenie na rynek mobile.

Najgłośniej w sieci było o smartfonie Samsung – Galaxy S5, który zebrał sporą liczbę opinii negatywnych, obok niego większy brat – Samsung Note 3 i Nokia Lumia 520. Co ciekawe badanie pokazało, że internauci wolą starszy model – Galaxy S4, niż jego następcę. Odświeżony LG Swift L5 II internauci zepchnęli na samo dno Raportu. Najmniej narzekano z kolei na smartfon Sony Xperia Z1 Compact i jego bliźniaczy model – Xperia Z2. W oczach ekspertów zaś wciąż góruje jabłko – iPhone, mimo wysokich cen znajduje popyt dzięki swojej funkcjonalności.

Pełną treść raportu znaleźć można na stronie www.smartraport.pl. Nasza Redakcja objęła go patronatem medialnym.

Dawid ZarazińskiSmart Raport: o jakich smartfonach dyskutują internauci?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.