SMS marketing to narzędzie reklamowe, z którego obecnie korzysta coraz więcej firm. Oferuje możliwość szybkiego dotarcia z przekazem reklamowym do wybranej grupy odbiorców oraz zachęcenia ich do wykonania określonej akcji – najczęściej zakupu promowanego produktu bądź usługi. Stale rosnącą popularność SMS marketingu bardzo łatwo wytłumaczyć. Jest to bowiem skuteczne oraz niedrogie narzędzie, dzięki któremu możemy jeszcze lepiej wypromować swoją markę.
Czym jest SMS marketing?
SMS marketing to narzędzie promocyjne, które opiera się na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych na numery komórkowe zgromadzone w bazie danej firmy. Przed przystąpieniem do kampanii SMS marketingowej każdy przedsiębiorca musi więc zadbać o uzyskanie numerów telefonów klientów lub innych osób zainteresowanych jego usługami i ich zgromadzenie w swojej bazie danych.
Zebrane w jednym pliku dane klientów mogą być następnie wykorzystane do wysyłki wiadomości, do której służą usługi SMS API udostępniane przez Apifonica. Należy jednak pamiętać, że abyśmy mogli wysyłać SMS-y promocyjne, każdy odbiorca musi wyrazić zgodę na ich otrzymywanie. Jakie najważniejsze korzyści wiążą się z korzystaniem z SMS marketingu?
SMS marketing pozwala na szybkie i bezpośrednie dotarcie do klientów
Najważniejsza zaletą, jaką oferuje nam SMS marketing jest możliwość bezpośredniego kontaktu ze wszystkimi osobami zainteresowanymi naszymi usługami. Według statystyk aż 93% osób odczytuje bowiem otrzymaną wiadomość tekstową już w momencie jej dostarczenia na telefon komórkowy. Wysoką skuteczności kampanii promocyjnych prowadzonych przez SMS-y gwarantuje także powszechne korzystanie z telefonów komórkowych i smartfonów, które każdy ma w zasięgu ręki.
Zaletą komunikowania się z klientami za pomocą SMS-ów jest także szybkość dostarczenia wiadomości. Dostępne na Apifonica rozwiązania do masowej wysyłki wiadomości tekstowych pozwalają na wysłanie nawet tysięcy SMS-ów, które w przeciągu zaledwie kilku minut trafią na telefony odbiorców.
SMS marketing pozwala na dowolną personalizację treści wiadomości
SMS-y mają to do siebie, że są krótkie. Wbrew jednak pozorom może być to także zaleta. Jasny i zwięzły przekaz reklamowy zdecydowanie lepiej trafia bowiem do odbiorców niż długie wiadomości, które wykorzystuje się np. w kampaniach e-mailowych.
Aby przesłana przez nas wiadomość wywołała w odbiorcy pozytywne skojarzenia musi być odpowiednio spersonalizowana. Często wykorzystuje się w tym celu bezpośredni zwrot po imieniu do klienta, nawiązania do jego zainteresowań i preferencji, a także podziękowanie za pomocą SMS-a za zakup, jeśli klient niedawno go dokonał. Możliwości te oferują narzędzia do masowej wysyłki SMS-ów w Apifonica. Personalizacja wiadomości pozwala bowiem skutecznie zmniejszyć dystans pomiędzy nadawcą, a odbiorcą oraz nawiązać pozytywne relacje.
SMS marketing nie tylko do informowania o promocjach
Zaletą SMS marketingu jest także jego uniwersalność – jest to bowiem narzędzie, które możemy wykorzystać nie tylko do informowania naszych klientów o akcjach promocyjnych, wyprzedażach oraz nowych produktach dostępnych w ofercie. Klienci z pewnością docenią bowiem także SMS-y informujące ich o aktualnym statusie złożonego zamówienia, wysyłce towaru oraz innych istotnych z działaniach związanych z zamówieniem.
Usługi SMS API w Apifonica mogą być także wykorzystane do badania opinii odbiorców, które możemy uzyskać m. in. prosząc klientów o wypełnienie krótkiej ankiety po zakupie za pośrednictwem wiadomości tekstowych.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.