Spotify dostaje 100 mln dolarów. Wkrótce premiera w Polsce?

Opublikowano: 15 listopada 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

Spotify pozyskał kolejnych inwestorów. W nowej rundzie finansowania udało się zdobyć 100 mln dolarów. Muzyczny serwis wkrótce ma być dostępny w naszym kraju.

Spotify dostaje 100 mln dolarów. Wkrótce premiera w Polsce? 1Jak informuje New York Times, Spotify dzięki nowej rundzie finansowania wyceniany jest na 3 mld dolarów. Wśród nowych inwestorów znalazły się: Coca-Cola (10 mln dolarów), Fidelity Investments (15 mln), Goldman Sachs (50 mln dolarów). 25 mln dolarów dołożyli wcześniejsi inwestorzy. Przedstawiciele serwisu odmówili jednak komentarza do doniesień prasy.

Dla Coca-Coli nie jest do debiut w świecie inwestycji w cyfrową muzykę. W 2004 r. firma uruchomiła własny sklep (MyCokeMusic), który jednak nie odniósł sukcesu – głównie ze względu na wykorzystanie zabezpieczeń DRM – i został zamknięty dwa lata późnień.

Łącznie Spotify pozyskał 288 mln dolarów w pięciu rundach finansowania. Serwis ma 15 mln zarejestrowanych użytkowników na całym świecie, z czego ok. 4 mln płaci za usługi premium. Firma nie przynosi zysków – w ubiegłym roku straciła ok 57 mln dolarów przy 236 mln dolarów przychodu. Inwestorzy wydają się być jednak spokojni, że wraz z międzynarodową ekspansją, serwis zacznie zarabiać. Szacuje się, że w tym roku Spotify może mieć ok. 500 mln dolarów przychodów i 40 mln dolarów straty.

Spotify zadebiutował w ostatnich dniach w Irlandii i Luksemburgu. Wielkimi krokami zbliżać ma się polska premiera serwisu. Firma porozumieć miała się już z rodzimymi organizacjami zrządzającymi prawami twórców. Pod koniec października w Krakowie odbyło się również spotkanie, na którym przedstawiciele serwisu zachęcali polskich programistów do pracy w firmie.

Dawid ZarazińskiSpotify dostaje 100 mln dolarów. Wkrótce premiera w Polsce?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.