Spotify pozyskał kolejnych inwestorów. W nowej rundzie finansowania udało się zdobyć 100 mln dolarów. Muzyczny serwis wkrótce ma być dostępny w naszym kraju.
Jak informuje New York Times, Spotify dzięki nowej rundzie finansowania wyceniany jest na 3 mld dolarów. Wśród nowych inwestorów znalazły się: Coca-Cola (10 mln dolarów), Fidelity Investments (15 mln), Goldman Sachs (50 mln dolarów). 25 mln dolarów dołożyli wcześniejsi inwestorzy. Przedstawiciele serwisu odmówili jednak komentarza do doniesień prasy.
Dla Coca-Coli nie jest do debiut w świecie inwestycji w cyfrową muzykę. W 2004 r. firma uruchomiła własny sklep (MyCokeMusic), który jednak nie odniósł sukcesu – głównie ze względu na wykorzystanie zabezpieczeń DRM – i został zamknięty dwa lata późnień.
Łącznie Spotify pozyskał 288 mln dolarów w pięciu rundach finansowania. Serwis ma 15 mln zarejestrowanych użytkowników na całym świecie, z czego ok. 4 mln płaci za usługi premium. Firma nie przynosi zysków – w ubiegłym roku straciła ok 57 mln dolarów przy 236 mln dolarów przychodu. Inwestorzy wydają się być jednak spokojni, że wraz z międzynarodową ekspansją, serwis zacznie zarabiać. Szacuje się, że w tym roku Spotify może mieć ok. 500 mln dolarów przychodów i 40 mln dolarów straty.
Spotify zadebiutował w ostatnich dniach w Irlandii i Luksemburgu. Wielkimi krokami zbliżać ma się polska premiera serwisu. Firma porozumieć miała się już z rodzimymi organizacjami zrządzającymi prawami twórców. Pod koniec października w Krakowie odbyło się również spotkanie, na którym przedstawiciele serwisu zachęcali polskich programistów do pracy w firmie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.