Sprawdzone sposoby na promocję sklepu internetowego

Sklepy internetowe wyrastają w sieci jak grzyby po deszczu, co powoduje, że odpowiednie wypromowanie Twojego internetowego biznesu, może być dosyć trudne. Wszystko oczywiście zależy od branży, w jakiej Twój sklep działa, jedne są już bardzo przesycone, drugie mniej. Posiadanie sklepu internetowego wymaga od nas obrania odpowiedniej strategii marketingowej, a nie wszystkie, nawet najlepsze sposoby na promocję e-sklepu muszą w naszym przypadku się sprawdzać. Warto jednak próbować dywersyfikować różne możliwości promocji e-sklepu. Jakie z nich są najbardziej popularne?

Pozycjonowanie – najtańsze i najbardziej efektywne

Sprawdzone sposoby na promocję sklepu internetowego 1Ruch organiczny to jeden z najbardziej efektywnych oraz najtańszych sposobów na wypromowanie naszego sklepu w sieci. Dobór odpowiednich słów kluczowych, optymalizacja kodu sklepu internetowego, linkowanie zewnętrzne, unikalne opisy kategorii i produktów – to wszystko o czym powinniśmy pamiętać, jeśli chcemy, aby nasz sklep był zauważalny w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych. Aby jednak nasz sklep łatwo się optymalizowało musimy przed jego założeniem dobrać skrypt, który będzie przyjazny pod SEO, a na którym będzie działał nasz sklep. Warto tu wspomnieć o takich platformach jak Magento czy Drupal Commerce. Można w nich wygenerować mapę strony; tworzyć przyjazne adresy URL oraz meta title i meta description dla produktów, kategorii czy zawartości strony. Inaczej rzecz wygląda w gotowych rozwiązaniach SaaS, gdzie nad naszymi działaniami SEO nie mamy pełnej kontroli i nie wszystkie z nich możemy wprowadzić w życie.

Kampania AdWords

Reklamy w wyszukiwarce Google to całkiem dobry sposób na zaistnienie w sieci. Dzięki reklamie na odpowiednie słowa kluczowe, strona naszego sklepu internetowego, wyświetla się na samej górze pozycji wyszukiwarki, dzięki czemu jesteśmy łatwo zauważalni dla potencjalnych klientów. Rozliczenia z Google prowadzone są tu za kliknięcie pojedynczego użytkownika, a cena zależy od konkurencyjności danego słowa kluczowego.

Porównywarki cenowe

Jednym z najtańszych i najłatwiejszych sposobów na promocję e-sklepu, który może dla Ciebie stworzyć Software House Smartbees – https://smartbees.pl/uslugi/sklepy-internetowe, jest dodanie swoich produktów do porównywarek cenowych jak Ceneo czy Skąpiec. Samo dodanie sklepu internetowego do porównywarki jest darmowe, kosztują nas jedynie wejścia potencjalnych klientów przez porównywarkę do naszego e-sklepu.

E-mail marketing

Zbudowanie lojalnej bazy klientów to element dla Ciebie niezwykle istotny. Przekonaj więc swoich klientów, aby pozostawili swój adres e-mail, na który co jakiś czas będziesz mógł wysyłać im informacje o aktualnych promocjach. Oczywiście nie ma tu nic za darmo, klienci poprzez samą zachętę raczej nie zdecydują się na wpisanie się do Twojej bazy e-mailowej. Musisz dać im coś od siebie, a może to być np. rabat na zakupy. Pamiętaj o tym, że nie możesz dać klientowi o sobie zapomnieć, więc co chwilę stymuluj go do zakupu, organizując różnego rodzaju eventy i promocje.

Kanały Social Media

Dziś portali społecznościowych istnieje bardzo dużo i to one w sporym stopniu decydują o dopływie informacji i trendów do społeczeństwa. Wybór jest duży, warto jednak spróbować swoich sił w tych popularniejszych jak Facebook, Twitter czy Instagram. Oczywiście to, na który kanał social media się zdecydujesz zależy również od specyfiki kampanii marketingowej jaką prowadzisz.

Buzz marketing

Fora internetowe są pełne opinii na temat produktów i marek, dlatego warto zainteresować się marketingiem szeptanym, czyli śledzeniem i udzielaniem się w rozmowach na forach dotyczących Twojej marki i produktów, które sprzedajesz. Pamiętaj jedynie, aby robić to mądrze, udzielać się zgodnie z tematem, nie offtopować i nie być nachalnym.

Blog

Dobrym sposobem na zwiększenie popularności swojego sklepu internetowego jest stworzenie bloga. Na blogu swojego sklepu internetowego możesz reklamować swoje produkty, pokazywać ich zalety, dawać ludziom porady i utrzymywać z nimi kontakt, dzięki czemu zbudujesz w ich mniemaniu opinię eksperta i polepszysz komunikację. Dodatkowo warto pamiętać o tym, że czym więcej unikalnej treści i aktualizacji naszej strony, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że Twoja pozycja w wyszukiwarce będzie rosnąć.

Powyższe przykłady to nie jedyne metody promocji w internecie, a tylko te najbardziej popularne. Pamiętaj, że ciekawym sposobem na zwiększenie sprzedaży może być współpraca z blogerami, tworzenie filmików i wstawianie ich na You Tube, a również reklama w innych miejscach niż internet. Jeśli chodzi zaś o różnorodność sposobów w jakich promujesz swój biznes to warto postawić na dywersyfikację i sprawdzać, które z nich działają w Twoim przypadku najlepiej.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top