Strona internetowa jest obecnie podstawowym narzędziem komunikacji między przedsiębiorcą a odbiorcami. Tym samym posiadanie własnej witryny nie jest już ekstrawagancją, ale niezbędnym elementem prowadzenia biznesu, niezależnie od reprezentowanej branży. Na co zwrócić uwagę planując prace nad stroną?
Obowiązkowa obecność w internecie
Jeszcze kilka lat temu część właścicieli firm traktowała posiadanie strony internetowej jako przydatny, ale niekonieczny element prowadzenia działalności. Zdarzali się nawet tacy, którzy z zapałem twierdzili, że jest to tylko przejaw przemijającej mody. Czas pokazał, jak bardzo się mylili, dziś obecność w internecie nie tylko ułatwia prezentację misji firmy i jej oferty, ale też sprzyja budowie wizerunku i podnosi prestiż marki. Nie bez znaczenia dla tak dynamicznego rozwoju serwisów internetowych jest też fakt istotnego spadku kosztów wdrożenia i późniejszego utrzymania stron. Firmy hostingowe posiadają zdywersyfikowaną ofertę pozwalająca na dobór odpowiedniego rozwiązania zarówno dla złożonego sklepu internetowego, jak i dla prostej strony o charakterze wizytówki.
Rynek kusi również szeroką ofertą aplikacji ułatwiających samodzielne stworzenie witryny internetowej. Część z nich ma postać samodzielnych programów wymagających lokalnej instalacji na komputerze, jednak coraz większą popularność zdobywają usługi w chmurze. Czy to dobre rozwiązanie? Jak zwykle wszystko zależy od potrzeb i możliwości. Jeśli naszym celem jest umieszczenie w internecie na przykład prywatnej galerii zdjęć, po to, by móc się nimi pochwalić przed rodziną i najbliższymi, to taki sposób może mieć sens. Musimy tylko wziąć pod uwagę potrzebę poświęcenia odpowiednio dużej ilości czasu na własnoręczne wykonanie prac oraz przygotować się na to, że efekt nie zawsze będzie spełniał nasze oczekiwania. Warto też zwrócić uwagę na ostateczny koszt takiej inwestycji – kreatory stron szeroko reklamowane jako darmowe zazwyczaj naszpikowane są dużą ilością mniej lub bardziej ukrytych opłat.
Proste i skuteczne rozwiązania
Opisane powyżej rozwiązanie zdecydowanie nie sprawdzi się podczas tworzenia strony biznesowej. Ta powinna w pełni realizować powierzone jej cele, nie ma więc mowy o sięganiu po rozwiązania amatorskie. Ponadto powinna być ona odpowiednio zabezpieczona, a wszystkie użyte komponenty winne być regularnie aktualizowane. Wreszcie, pomijając stronę wizualną, firmowa strona internetowa musi być przygotowana zgodnie z wymaganiami SEO, a więc być przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Tylko wtedy witryna ma szansę uzyskać odpowiednio wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, a to przecież jedno z głównych zadań stawianych przed stronami internetowymi.
Brzmi skomplikowanie? Tak, ponieważ poprawne wykonanie strony internetowej nie należy do łatwych zadań. Nie musi być ono jednak dużym wyzwaniem. Pod adresem StudioKreacja.pl każdy zainteresowany uzyska kontakt z zespołem profesjonalistów wyspecjalizowanych w zagadnieniach marketingu internetowego. Fachowcy nie tylko stworzą stronę, ale też pomogą we właściwym oszacowaniu potrzeb i podpowiedzą najskuteczniejsze i atrakcyjne ekonomicznie rozwiązania.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.