Studio czy plener?

Kiedy myślisz o filmie promocyjnym lub spocie reklamowych z pewnością do głowy przychodzi Ci wiele pomysłów. W Internecie możesz znaleźć mnóstwo inspiracji, a rynek międzynarodowy stawia wysoko poprzeczkę. Czy zdać się na propozycje, które oferuje PJ FILMS STUDIO czy samemu stworzyć scenariusz i zrealizować swoje pomysły. Za i przeciw jak zwykle jest i tu i tu sporo. Choć filmy reklamowe czy jakiekolwiek inne może zaproponować swoje rozwiązania, to na końcu decyduje klient, bo to on płci za realizację projektu.

Studio czy plener? 1

Studio czy plener?

Kiedy myślisz o filmie promocyjnym lub spocie reklamowych z pewnością do głowy przychodzi Ci wiele pomysłów. W Internecie możesz znaleźć mnóstwo inspiracji, a rynek międzynarodowy stawia wysoko poprzeczkę. Czy zdać się na propozycje, które oferuje PJ FILMS STUDIO czy samemu stworzyć scenariusz i zrealizować swoje pomysły. Za i przeciw jak zwykle jest i tu i tu sporo. Choć filmy reklamowe czy jakiekolwiek inne może zaproponować swoje rozwiązania, to na końcu decyduje klient, bo to on płci za realizację projektu.

Filmy reklamowe – sprawdź możliwości jakie daje studio

Dużo prościej nagrać skomplikowany film reklamowy w studio, bo tu aktorzy lub produkty mogą grać na green boxie lub blue boxie i właściwie każde tło można dopasować do postaci lub produktów. Green box lub blue box to materiały, które są przymocowane pionowo pod odpowiednim kątem, tak aby dobrze odpijały światło i powalały na odcinanie się od tła postaci. Po nagraniu filmu w postprodukcji dodaje się tło. Bywa tak, że aktorzy grają na gotowym tle. Tak tworzy się prognozy pogody. Pogodynki mają od razu nałożone tło, które widzą na ekranie przed sobą, choć tak naprawdę stoją na tle zielonej ściany. Studio daje olbrzymie możliwości i ułatwia pracę ze światłem i dźwiękiem, ponieważ można je kontrolować. Dużym ograniczeniem tutaj jest przestrzeń. Jadący samochód, czy biegnący pies, gdzieś przecież muszą się zatrzymać i trudno aby opuściły w naturalny sposób kadr.

Plener

Zaletą pleneru jest przestrzeń. Tu możesz pozwolić sobie na film reklamowy Warszawa, Kraków czy inne miasto i np. pokazać przelotem helikoptera czy biegnącym po łące psem. Jednak sceny w bliskich planach, kiedy aktorzy muszą ze sobą rozmawiać i widać i twarze jest trudniejsze, bo naturalne światło jest nieprzewidywalne, podobnie jest z dźwiękiem, który zakłócić może np., wiatr. Im więcej dubli, czyli powtórek, tym koszt produkcji wzrasta.

Jednak zarówno plener jaki i studio mają swoje zalety, a największą zaletą jest to, że zdjęcia z obu planów: studia i pleneru bez problemu można ze sobą łączyć i może to dać niesamowity efekt.

Najważniejsze, żeby pamiętać po co i do kogo jest skierowany film reklamowy lub spot reklamowy. Spot reklamowy może zwierać animacje, lektora, zmiany obrazu na greenboxie, ale możesz wybrać film reklamowy zamiast skomplikowanego spotu i pokazać swoją firmę od kuchni. Takie wejście od zaplecza jest zawsze dla widzów atrakcyjne.
Artykuł powstał na podstawie: https://pjfilmsstudio.pl/

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top