Zajmujesz się pozycjonowaniem stron internetowych? Jeśli tak, to z pewnością dziesiątki razy dziennie tworzysz linki. Czym one są? Link to inaczej hiperłącze, wykorzystujące protokół http (najczęściej, jeśli chodzi o przeglądanie stron internetowych). Linki są wygodnym i niezawodnym sposobem na przeniesienie użytkownika w inne miejsce docelowe, bez potrzeby ręcznego wpisywania adresu url do paska przeglądarki. Aby pozycjonowanie stron internetowych przynosiło efekty, niezmiernie ważna jest umiejętność tworzenia dobrych linków, spełniających podstawowe wymogi.
Linki tekstowe
Najczęściej spotykaną formą linków są linki tekstowe. Ich budowa w języku html ma następującą postać: http://adres.pl”>anchor. Anchorem takiego linku często jest właśnie słowo kluczowe, na które wykonujemy pozycjonowanie stron internetowych. I właśnie z tym związane jest zagrożenie, wynikające ze zbyt częstego stosowania anchorów, które przez google mogą być odczytane za spam. Aby do tego nie doszło, należy stosować umiar przy umieszczaniu czystych słów kluczowych w linkach lub poznać podstawowe zasady seo friendly w kontekście budowania linków. Przede wszystkim należy stosować odmiany słów kluczowych, jeśli w tekście lub na stronie zamierzamy umieścić większą liczbę podobnie brzmiących odsyłaczy.
- Anchor słowo kluczowe – ma postać taką jak pozycjonowana fraza
- Anchor słowo kluczowe long tail – słowo kluczowe wraz z dodatkowym wyrażeniem
- Anchor słowo kluczowe odmienione – odmiana fraz kluczowych przez przypadki i umieszczenie ich w linku to kolejny bardzo dobry i naturalny sposób na budowanie bezpiecznych i przyjaznych linków.
- Anchor synonim słowa kluczowego – jeśli fraza kluczowa brzmi buty męskie, to jego synonimem może być obuwie męskie lub obuwie dla mężczyzn.
- Anchor jako URL – nic również nie stoi na przeszkodzie, aby jako anchor text wykorzystać czysty adres url… szczególnie jeśli w nim również są umieszczone słowa kluczowe, rozdzielone myślnikami.
Stosując się do powyższych wskazówek, możesz sprawić że linki na twoich stronach będą wyglądać bardziej wiarygodnie, a jednocześnie staną się urozmaiceniem strony. Pamiętaj o tym, że zbyt duże zagęszczenie linków prowadzi do zniechęcenia użytkownika oraz obniża wiarygodność artykułu. Dlatego dobrym standardem jest umieszczanie maks 2 linków na jednej stronie tekstu przy jednoczesnym zróżnicowaniu ich wyglądu.
A jaką długość powinien mieć anchor text? Specjaliści, dla których pozycjonowanie stron internetowych jest codziennością są pod tym względem bardzo zgodni. Długość anchor textu nie powinna przekraczać 60 znaków. Zasadniczo, im krótszy jest anchor text tym lepiej – oczywiście przez cały czas należy stosować się do 5 zasad tworzenia linków, umieszczonych powyżej.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć moc linków, powinno się je umieszczać w górnej części artykułu – najlepiej pierwszym akapicie. Moc linków można dodatkowo wzmocnić, poprzez objęcie ich znacznikami . Łatwym i naturalnym sposobem na wykonanie tego, jest umieszczanie linków w śródtytułach rozdzielających tekst na poszczególne części.
Linki graficzne
Drugim rodzajem linków, z których również może korzystać pozycjonowanie stron internetowych są linki graficzne. W ich przypadku anchor text zastępowany jest plikiem bitmapowym o różnych rozmiarach i zawartości. Najczęściej takie linki stosuje się w galeriach zdjęć, w których miniatura zdjęcia prowadzi do jego oryginału w większym rozmiarze. Można również wykorzystać zdjęcia do linkowania zewnętrznego, urozmaicając tym samym profil linków i zachęcając użytkowników do tego, aby w nie klikali. Przy tym należy pamiętać o prawidłowym opisywaniu takich zdjęć, stosując następujące zasady:
- – nazwa pliku – może zawierać słowa kluczowe wymieszane z zawartością zdjęcia, najlepiej jest używać bezokoliczników
- – znacznik alt – opisujący zawartość zdjęcia dla wyszukiwarek oraz osób, korzystających z przeglądarek z funkcją czytania treści
- – znacznik title – tytuł obrazu
Korzystanie z obrazów do budowy linków ma wiele zalet, przede wszystkim zdjęcia takie są indeksowane w kategorii grafika, którą coraz więcej osób wykorzystuje do poszukiwań – zwłaszcza jeśli chodzi o branżę moda, motoryzacja oraz wakacje.
rel=nofollow
Jeśli twoim głównym źródłem zarobku jest pozycjonowanie stron internetowych, na pewno dobrze wiesz co oznacza atrybut nofollow. Należy z niego korzystać zawsze wtedy, jeśli nie chcesz aby roboty wyszukiwarki indeksowały linki, umieszczone na twojej stronie. Powodów może być wiele – na przykład nie chcesz aby twoja strona znajdowała się w sieci linków przychodzących dla innych witryn, co z jakichś powodów może obniżać jej wiarygodność. Szczególnie wtedy, jeśli na linkowanych stronach pojawia się zawartość niskiej jakości, treści pornograficzne lub zostanie zaatakowana wirusem. Jednocześnie stosowanie linków nofollow nadaje stronie pozycjonowanej znacznie większej wiarygodności, niż mogłaby się pochwalić strona, do której prowadzą wyłącznie płatne linki z precli. Z atrybutu nofollow warto również korzystać wtedy, jeśli z jednej strony prowadzi wiele linków do innej domeny. Wówczas nofollow zapobiega temu, aby takie linki zostały uznane za spam.
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.