Markę osobistą ma każdy z nas, ale nie każdy ją świadomie kształtuje, w najbardziej pożądany dla siebie sposób. Najlepiej, aby postrzeganie nas samych przez siebie i innych ludzi było spójne, ale trudno tego dokonać. Sprawdźmy, jak stworzyć silną markę osobistą.
Wyjątkowość każdego człowieka
Człowiek ma wartość i wyróżnia się zawsze czymś na tle innych ludzi. Trzeba tylko odkryć nowy talent, zdolność czy umiejętność, a następnie je wykorzystywać i eksponować. Bardzo często wydaje nam się, że jesteśmy całkowicie przeciętni i zwyczajni. Czasem takie zdanie na swój temat wyrażają osoby bardzo skromne i nieśmiałe, a czasem te, które nie potrafią odkryć cech, jakie czynią ich rzeczywiście wyjątkowymi. Jaka jest nasza marka osobista – szkolenie coachingowe pozwoli nam odkryć. Istnieją profilowane szkolenia menedżerskie, które pozwalają na sprawdzenie, jakie silne strony posiadają i jakie szanse przed nami stoją. Prowadzący takie spotkania analizują charakter danej osoby, jej osobowość i modele zachowań, a następnie modelują markę osobistą.
Marka danej osoby nie może być ani dobra, ani zła, ale może być silna lub słaba. Charakterystyczne cechy, jakie są przypisywane danej osobie, powodują, że nasza marka ma szansę być silna, jeśli tylko zaczniemy nad nią pracować. Siła marki wzrasta z chwilą, gdy zaczynami mieć wpływ na innych, ich postępowanie, wybory życiowe oraz wówczas, gdy stajemy się dla kogoś kimś ważnym. Wyjątkowa marka osobista sprawia, że zapadamy komuś głęboko w pamięć i pozostawiamy wyłącznie pozytywne emocje.
O tym, jak powinna być kształtowana marka osobista szkolenie prowadzone przez fachowców nam bez wątpienia odpowie i wskaże najlepszą drogę postępowania, aby nie tylko wyróżniać się na tle tłumu, ale wyróżniać się pozytywnie, co jest dużą sztuką.
Jak budować siłę swojej marki?
Profesjonalne szkolenia menedżerskie nakierowane mogą być na odkrywanie, kształtowanie i wzmacnianie swojej marki osobistej, co pozwoli nam zdobyć zaufanie i autorytet u innych oraz ich przychylność. Ma to znaczenie zarówno w procesach poszukiwania pracy, jak i w awansie zawodowym oraz kształtowania swojej pozycji w danej firmie.
Marka osobista budowana jest wtedy, gdy mamy tego świadomość, ale cały czas pozostajemy sobą. Fałsz nie pomoże w wykreowaniu właściwej marki danej osobie. Tylko pozostawanie autentycznym, da naszej marce osobistej solidne podstawy, na których będzie można dalej budować. Można bowiem oszukać kogoś na chwilę, pozyskując z tego tytułu określone korzyści, ale marka osobista budowana na fałszu da kruche fundamenty, które szybko się rozpadną, kładąc się cieniem na tym, jak postrzegani będziemy przez innych.
Marka osobista może uwzględniać różne cechy naszej osobowości, które powinniśmy w różny sposób akcentować, w zależności od typu nawiązywanych relacji. Inni będziemy w kontaktach z przyjaciółmi, inni przy wypełnianiu roli rodzica, opiekuna, a jeszcze inni w pracy zawodowej i w relacjach biznesowych. Brak autentyczności rzutuje na każdą sferę budowania marki osobistej.
zdjęcie na licencji CC
https://pixabay.com/pl/bmw-samoch%C3%B3d-marka-samochodu-1368279/
Wpisy promowane
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
- Reklama zewnętrzna: Klucz do Sukcesu w Ery CyfrowejReklama zewnętrzna, mimo cyfrowej rewolucji, nie straciła na wartości, ale wręcz przeciwnie – stała się bardziej efektywna i innowacyjna. Billboardy ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.