Superkomputer IBM o nazwie Watson pokonał najlepszych w historii zawodników teleturnieju „Jeopardy” w drugim dniu zmagań. Nie obyło się jednak bez emocji.
„Jeopardy” to bardzo popularny teleturniej amerykański. W Polsce wyświetlany był pod nazwą „Va banque” w latach 1996-2002. Według zasad programu, uczestnicy muszą odpowiadać pytania na zadawane hasła sformułowane jako zdanie oznajmujące (np. prowadzący: najstarszy polski serwis poświęcony tematyce e-biznesu; uczestnik: czym jest e-biznes.pl?).
W „Jeopardy” trwa właśnie trzydniowe zmaganie „człowiek vs. maszyna”. Podczas wczorajszego, drugiego dnia zawodów przeciwko sobie stanęli mistrzowie programu Ken Jennings (74-krotny zwycięzca) i Brad Rutter (20-krotny zwycięzca) oraz superkomputer marki IBM o nazwie Watson. Jennings uzyskał wynik 4 800 dolarów, Rutter – 10 400 dolarów. Bezapelacyjnym zwycięzcą okazał się Watson zdobywając 35 734 dolarów.
Komputer zgłosił się pierwszy do 25 z 30 pytań, odpowiadając poprawnie na 24. Wykazał się wiedzą nawet na temat Church Lady, fikcyjnej postaci z programu Saturday Night Live. Pomylił się natomiast przy pytaniu dotyczącym kradzieży portretu Tycjana.
Emocji dostarczyło również finałowe pytanie dotyczącego lotnisk w Chicago. Jennings i Rutter odpowiedzieli prawidłowo – Watson wyraził zakłopotanie pięcioma znakami zapytania odpowiadając: „What is Toronto?????”. Pytanie nie miało jednak wpływu na ostateczny wynik rozgrywki.
Watson, nazwany tak na część jednego z najwybitniejszych prezesów IBM, Thomas’a J. Watson’a, to wynik siedmioletniego projektu poświęconego sztucznej inteligencji. Komputer potrafi rozpoznawać wzory mowy, sprawdzać wyniki w bazach wiedzy i dostarczać najbardziej prawdopodobnych odpowiedzi. Posiada 2880 rdzeni, 16 TB pamięci operacyjnej i nie korzysta z połączenia z internetem.
IBM chce w przyszłości sprzedawać podobne komputery wielkim korporacjom. Jego cena jest szacowana na kilka milionów dolarów.
Dziś finał zmagań Watson’a w „Jeopardy”. Czy Jennings i Rutter zdołają wygrać z superkomputerem?
[Za: Mashable]
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.