Case Study kampanii promocyjnej filmu „Supersamiec” przeprowadzonej w serwisie Epuls.pl. Kampania została zrealizowana przez agencję MindShare Interaction, należącą do MindShare Polska.
Komedia dla bardzo młodych
W listopadzie 2007 roku na ekrany polskich kin weszła amerykańska produkcja „Supersamiec” (Superbad). To komedia pokazująca życiowe perypetie dwóch nastolatków – Evana i Setha. Nierozerwalną dotąd przyjaźń komplikuje dostanie się chłopców do dwóch różnych szkół. A to powoduje, że muszą w pojedynkę zmagać się o względy płci przeciwnej. Film adresowany jest do bardzo młodego odbiorcy – bardziej nastolatka, niż dwudziestolatka.
Cel kampanii
Autorzy promocji filmu – agencja MindShare Interaction, należąca do MindShare Polska – decydują się na dosyć trudną strategię marketingową – dotarcie do grupy docelowej z niestandardowym przekazem reklamowym poprzez działania wirusowe i marketingu szeptanego. Celem miało być włączenie użytkowników sieci www do promocji filmu. Sukces kampanii miał zależeć od poziomu zaufania i aktywności internautów. Krótko mówiąc, wielki test reklamowego Web 2.0.
Miejsce kampanii
Analiza rynku wskazała, jako doskonałe źródło promocji, jeden z najbardziej rozpoznawanych serwisów społecznościowych w Polsce – Epuls.pl. Dlaczego? Zarejestrowani użytkownicy serwisu to obecnie aż 2,3 mln bardzo młodych osób. W większości są to mieszkańcy dużych miast, aktywni towarzysko i uważnie obserwujący wydarzenia „pop-kulturalne”. I co najważniejsze, potrafiący w sugestywny sposób przekazywać informacje o tym, co godne zainteresowania. Nie ma wątpliwości – target idealny na promocję filmu dla młodych ludzi. Epuls.pl jest także najbardziej „wciągającym” serwisem w polskim Internecie. Średni miesięczny czas pobytu użytkownika na stronie to aż 10 godzin!
Jak zrealizowano kampanię?
Najkrótsza odpowiedź brzmi, bardzo odważnie. Promocja w serwisie rozpoczęła się od założenia trzech profili głównych bohaterów filmu „Supersamiec” (Setha, Evana i McLovina). Warto podkreślić, że nikt nie ukrywał, iż są to profile reklamowe. Użytkownicy Epuls.pl dosyć szybko zauważyli „nowych”. Nawiązywali z nimi kontakt poprzez prywatne wiadomości i zaproszenia do klubów. Odbywały się naturalne, pełne zaufania rozmowy. „Supersamcy” atakowani byli pytaniami, prowokowano ich do kłótni. Stali bywalcy Epuls.pl obdarzyli bohaterów filmowych pełnym zaufaniem. Traktowali ich jak „swoich”. Interakcja osiągnęła tutaj zaskakująco wysoki poziom. Po zakończeniu kampanii i usunięciu profili Setha, Evana i McLovina, wielu użytkowników pytało, czemu zniknęli.
Równocześnie z prowadzoną kampanią wirusowo-szeptaną, emitowane były kreacje banerowe (FlashHeader, HalfPage, Boksy), które miały wzmocnić przekaz. Jednak w ogólnej strategii marketingowej nie położono na nie zbyt dużego nacisku.
Wyniki kampanii
Jak pokazują wyniki dwutygodniowej kampanii, społeczności serwisu Epuls.pl wcale nie przeszkadzało, że mają do czynienia z jawnymi obiektami promocji. Trzech bohaterów „Supersamca” otrzymało blisko 1700 wiadomości od innych użytkowników. Ich profile odwiedzono ponad 325.000 razy. W klubie „Superbad” założono 94 tematy, w których pojawiło się 979 postów. Aktywnych było 148 klubowiczów. Wspomniane wyżej kreacje reklamowe zachęciły do 133 tysięcy kliknięć.
Podsumowanie
Ciekawa kampania „Supersamca” w Epuls.pl pokazuje, że warto sięgać po nowe formy w e-promocji. Pokazuje zaskakujące cechy społeczności internetowych, gotowych do flirtu z mniej lub bardziej ukrytym marketingiem. Bohaterami opisanej kampanii byli nie tylko Seth, Evan i McLovin. Stali się nimi także „zwykli” użytkownicy Internetu. I jeszcze jedno. W ciągu trzech pierwszych dni wyświetlania w kinach „Supersamca”, zobaczyło go blisko 38 tysięcy widzów (wraz z przedpremierowymi pokazami – 43 tysiące*).
Kampania została zrealizowana przez agencje MindShare Interaction, należącą do MindShare Polska.
*http://www.stopklatka.pl/wydarzenia/wydarzenie.asp?wi=41524
Autor: Michał Jakubowski
Pixelate Ventures Sp. z o.o.
Epuls.pl, [email protected]
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.