System CRM jako wsparcie w sprzedaży

Opublikowano: 19 października 2017. Kategoria: Wpis Promowany.

Sprzedaż to fundament działania każdej firmy bez względu na to, czy oferuje produkty, czy usługi. Sukces na rynku to właśnie zwiększenie poziomu sprzedaży, najlepiej trwałe. Nowoczesne narzędzia informatyczne, takie jak systemy klasy CRM, mogą być przy tym skutecznym wsparciem.

Zadowolony klient to często klient lojalny, przynoszący firmie nie tylko zysk, ale także pozytywny przekaz o charakterze marketingowych. Każdy z nas wierzy przecież bardziej opinii znajomej osoby niż reklamie. Co zrobić jednak, aby nie tylko pozyskiwać nowych klientów, ale zwiększyć sprzedaż dotychczasowym? Warto do tego użyć wysokiej jakości systemu CRM (np. BASELine). W jaki sposób wykorzystać do wzrostu sprzedaży takie narzędzie?

Poznawanie klienta

System CRM jako wsparcie w sprzedaży 1Kluczem do sukcesu jest zbudowanie długotrwałych relacji z klientami. To pozwala zwiększyć przychody. Aby jednak budować takie relacje, konieczne jest pozyskiwanie, wygodne przechowywanie i przetwarzanie danych na temat klientów – zarówno obecnych, jak i potencjalnych. Konieczna jest analiza potrzeb oraz zachowań przedstawicieli grupy docelowej, do której kierowane są produkty lub usługi. To pozwoli podejść indywidualnie do każdego klienta i zapewni mu profesjonalną obsługę. Wszystko to można osiągnąć dzięki dobremu systemowi klasy CRM. Takie narzędzia pozwalają między innymi klasyfikować klientów ze względu na różne kryteria (np. opłacalności). Znająca przyjęte przez firmę priorytety i strategię biznesową, a także mając podzielonych klientów na różne kategorie, wiadomo, któremu z nich poświęcić najwięcej uwagi i wysiłku. Znając intencje zakupowe poszczególnych klientów i ich zakupowe zachowanie, łatwo wybrać tych konsumentów, wobec których zadziałają takie techniki jak cross-selling (proponowanie dodatkowego produktu) lub up-selling (proponowanie zakupu droższego produktu). Wszystko to dzięki danym zgromadzonym i łatwo przetwarzanym za pomocą systemu CRM. To jednak nie wszystkie funkcje takiego oprogramowania, które pozwalają zwiększyć sprzedaż.

System CRM a usprawnienie pracy handlowców

CRM pozwala na generowanie wielu wartościowych raportów, dzięki którym handlowcy nie tylko poznają skuteczność swojej pracy, ale mogą także odnaleźć niewykorzystany potencjał niektórych klientów. To oczywiście nie wszystko. System CRM poprawia przepływ komunikacji w zespole sprzedażowym, a do tego przełożony handlowców ma przez cały czas wgląd w ich pracę, zna ich plany na konkretny dzień, a nawet tydzień. Wszystkie te dane można umieszczać w systemie CRM. Dzięki temu menedżer może szybko reagować na działania swoich podwładnych, podpowiadać im lepsze rozwiązania lub przydzielać im dodatkowe zadania. Bardzo pomocny w pracy handlowców jest także moduł kalendarza, który przypomina o spotkaniach z klientami, o konieczności wykonania telefonu czy napisania e-maila.

System CRM można wykorzystać w wielu różnych obszarach kontaktu z klientem i sprzedaży. Wszystko zależy od możliwości oprogramowania i od pomysłowości handlowców. Dzięki nowoczesnym narzędziom informatycznym otrzymują oni dostęp do potężnej broni biznesowej, jaką jest informacja.

Czytaj więcej o systemie CRM BASELine na stronie https://www.baseline.pl/crm/

Wpisy PromowaneSystem CRM jako wsparcie w sprzedaży

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.