Szkolenia PR

Opublikowano: 19 lipca 2017. Kategoria: Wpis Promowany.

Public relations to dziedzina, która z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród firm, jednak w dalszym ciągu nie jest to do końca odkryty kawałek ziemi. Na świecie ta dziedzina uważana jest za elitarną, a bycie PR-owcem oznacza wysoką pozycję w hierarchii społecznej. Z usług PR-owców chętnie korzystają celebryci, politycy, gwiazdy sceny, duże i małe przedsiębiorstwa. Coraz więcej polskich uczelni humanistycznych prowadzi zajęcia z tematyki public relations, starając się przekazać młodym ludziom tajniki tego obszaru, a nie jest to proste zadanie z racji ciągłych zmian w dziedzinie mediów. Czy zatem w najbliższym czasie rynek ‘obrodzi” w nowych specjalistów od relacji publicznych i czy branża PR stanie się na tyle atrakcyjna i rozwojowa, że będzie można nazwać ją w pełni dochodową? Obecnie szacuje się, że w Polsce pracuje około 15 – 20 tysięcy osób, które określają siebie jako fachowców od PR.  

Szkolenia PR 1Specjaliści podkreślają, że mimo permanentnego rozwoju PR w Polsce, wciąż daleko nam do standardów i możliwości wykorzystania w pełni potencjału branży, który można spotkać w Stanach Zjednoczonych, będących mekką PRu. Jak w przypadku wielu dziedzin, public relations nie ma jednej, skonkretyzowanej definicji. Mówi się, że istnieje nawet około dwóch tysięcy takowych, stąd występuje duże pole do interpretacji. Inaczej, aniżeli w przypadku takich gałęzi jak medycyna czy prawo, wcale nie trzeba kończyć określonego kierunku na studiach, aby pracować w zawodzie PR-owca. Często PR-owcami zostają osoby, które kończą kierunki takie jak politologia, dziennikarstwo czy zarządzanie zasobami ludzkimi. Niektórzy uważają, iż to nie do końca dobrze wpływa na branżę PR, ponieważ często pracę podejmują osoby do tego niewykwalifikowane. A jednak ostatecznie to nie kierunek studiów decyduje o kwalifikacjach do zdobycia tytułu profesjonalisty, a ciągłe szkolenie się i zdobywanie nowych kompetencji wymaganych przez zmieniający się rynek.

Zarejestruj się już dziś na największą konferencję na temat szkoleń public relations – icomms.pl

Jakie zatem cechy i umiejętności powinien posiadać dobry PR-owiec, a których powinien się wystrzegać? Na pewno do tych podstawowych, bez których ciężko w ogóle mówić w kontekście bycia PR-owcem, należą łatwość w nawiązywaniu kontaktu z drugą osobą, auto-prezencja, pomysłowość, kreatywność, otwartość na innych czy umiejętność szybkiego i składnego formułowaniu myśli i słów. Istotnym czynnikiem będzie także odporność na stres i praca pod presją czasu. Zawód PR-owca znalazł się wśród 10 najbardziej stresujących zawodów według badania prowadzonego corocznie przez amerykańską firmę Career Cast. Specjaliści ds. PR zajęli 8 pozycję, zaraz po kadrze zadządzającej korporacji (7 pozycja) oraz dziennikarzach prasowych (6 pozycja) (więcej na Forbes.pl). Ludzie odpowiadający za PR są pierwszą linią kontaktu w sytuacjach kryzysowych, które wymagają od PR-owca perfekcyjnego przygotowania i ogromnej odporności na stres. Dobrego specjalistę od public relations cechuje także pozostająca na wysokim poziomie organizacja pracy i umiejętność rozporządzania swoim czasem czy finansami reprezentowanego podmiotu. A co z cechami negatywnymi? Praktycznie rzecz biorąc jednostki bez wyobraźni, skryte, nie potrafiące samodzielnie wyrazić własnego zdania na określony temat, bez jakiegokolwiek zacięcia, charyzmy i osobowości nie mają czego szukać w tym zawodzie.

Decyzja o budowaniu kariery w obszarze PR jest równoznaczna z nastawieniem się na permanentną naukę. Nie można stać się dobrym PR-owcem i tak już pozostać. Zmieniający się rynek, media społecznościowe, nowe wyzwania w obszarze dziennikarstwa czy wielopokoleniowość w miejscu pracy to dzisiejsze wyzwania, a nie wiemy co będzie za 5, 10 lat. Aby zatem być profesjonalistą w obszarze PRu trzeba się szkolić jednak nie wyłącznie w obszarze PR, ale także branżach pokrewnych jak HR, media czy umiejętności miękkie. Firmy coraz częściej dostrzegają wartość z posiadania dobrego eksperta od PR w swoich strukturach, a jeśli mówimy o dużym przedsiębiorstwie w grę wchodzi cały zespół osób dbających o PR, komunikację wewnętrzną, CSR czy relacje inwestorskie. Szkolenia oraz konferencje to także niepowtarzalna możliwość wymiany doświadczeń w gronie profesjonalistów, podnoszenie własnych umiejętności interpersonalnych czy poznanie aktualnych trendów  i technologii, które wspierają pracę każdego specjalisty od public relations. Z takich spotkań płyną same korzyści, a wiedza jaką posiada się do tej pory zostanie w dodatkowy sposób usystematyzowana. Są one także szansą do porozmawiania w “cztery oczy” z prelegentami, którzy są ekspertami reprezentującymi działy komunikacji, HR czy marketingu w korporacjach i innych instytucjach.

Okazją, dla chcących udoskonalić swój PR-owy warsztat jest organizowana w Warszawie w dniach 4-5.10.2017 roku Konferencja iComms. Podczas 2-dniowego eventu organizowanego przez agencję komunikacji wewnętrznej PinPoint, będzie można spotkać się z ekspertami z obszaru PR, HR czy nowych mediów, którzy będą się dzielili swoją wiedzą i doświadczeniem w obszarze najnowszych technologii oraz case study z obszaru komunikacji i PR. Szczególnie polecamy prezentację Natalii Hatalskiej, cenionej polskiej badaczki trendów, która zaprezentuje najciekawsze case study z firm wdrażających działania z obszaru Diversity & Inclusion w przedsiębiorstwach. Ciekawie również zapowiada się prelekcja Anity Wojtaś – Jakubowskiej, która od wielu lat zajmuje się wdrożeniami procesów dotyczących komunikacji w firmach.

Po więcej szczegółów odsyłamy na stronę internetową wydarzenia icomms.pl. Pamiętaj, im więcej dasz od siebie teraz, tym lepiej to zaprocentuje w przyszłości.

Zarejestruj się już dziś na największą konferencję na temat szkoleń public relations – icomms.pl

Wpisy PromowaneSzkolenia PR

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.