Telemarketing budzi w Polsce mnóstwo kontrowersji. Dla niektórych jest on źródłem zarobku, dla innych… męczącym i denerwującym zjawiskiem. Pomijanie już na wstępie przez kadrę menedżerską istotnych błędów telemarketerów, prowadzi w konsekwencji do gwałtownego spadku zainteresowania tą formą reklamy.
Błędy telemarketera – eliminacja poprzez szkolenie
Telemarketing jest jak sztuka i powinny go „uprawiać” jedynie te osoby, które mają do niego predyspozycje. Niestety, często nawet najlepsi, popełniają na tym polu ogromne błędy. W poniższej analizie przytoczymy kilka z nich i zastanowimy się, jak – poprzez odpowiednie szkolenia – można je wyeliminować.
Błąd 1: Ramowa formułka, zamiast rozmowy
Największym błędem telemarketerów jest rozmowa oparta na określonych formułkach. Traktowanie Klientów na równym poziomie nigdy nie powinno mieć miejsca. Zwłaszcza, że (o czym często wiemy już przed rozpoczęciem rozmowy) piastują oni różne stanowiska, bądź wykonują określone prace.
Jak wyeliminować ten problem? Najlepiej za pośrednictwem ciągłych szkoleń praktycznych. Dla osób uczęszczających na szkolenia telemarketing powinien być formą eksperymentu, a nie smutną koniecznością.
Błąd 2: Klient, to nie maszyna!
Kolejny błąd polega na przewidywaniu przez telemarketera określonych zachowań klienta. Nie dość, że u potencjalnego odbiorcy usługi takie zachowanie może wywołać frustrację, to zdarza się również, że ocena telemarketera wcale nie jest trafna, co z reguły kończy rozmowę.
Problem ten można wyeliminować, poprzez podkreślenie w programie szkolenia różnych, często bardzo złożonych reakcji rozmówców.
Błąd 3: Nie skreślaj Klienta
Ten błąd jest bardzo niebezpieczny, ponieważ wpływa z góry na podejście telemarketera do potencjalnego Klienta. Dotyczy to zwłaszcza tych osób, które pracują przy sprzedaży dość kosztownych usług. Założenie, że dany Klient nie zgodzi się na zakup usługi, od razu przedkłada się na jakość rozmowy.
Jak rozwiązać ten problem? Najlepiej, gdy w ramach szkolenia podkreśli się najczęściej stosowane przez Klientów mechanizmy obronne. Przełamanie barier, może być w tym przypadku kluczem do gwałtownego wzrostu sprzedaży.
Błąd 4: Nie wciskamy, lecz sprzedajemy…
Potoczne „wciskanie” Klientowi określonego dobra, bądź usługi, nie ma nic wspólnego z profesjonalnym telemarketingiem. Zwłaszcza, że takie podejście z góry minimalizuje szanse na odniesienie sukcesu.
Trudno wyeliminować ten błąd. Zwłaszcza wtedy, gdy telemarketer nie odczuwa chęci nabycia dobra, które sam sprzedaje. W programach szkolenia z telemarketingu, można jednak zachęcić sprzedawcę, by traktował Klienta jako kogoś, kto tak naprawdę potrzebuje danej usługi. Przekonanie o swojej racji i pewność siebie są tu bardzo istotne!
Podsumowanie
Szkolenia z telemarketingu są ważne. I choć wielu przedsiębiorców wciąż traktuje je jako zbędny koszt, to tak naprawdę pozwalają one wyeliminować sporo błędów, tak charakterystycznych dla telemarketera.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.