Specjalistyczne serwisy WWW, gdzie można szybko przejrzeć oferty setek pracodawców i firm doradczych, poznać zasady pisania listów motywacyjnych, skorzystać z przykładowych CV, odwiedza coraz większa liczba Internautów. Nie tylko pracownicy, także ci potencjalni, sięgają do witryn poświęconych tematowi ’praca’. Równie chętnie czynią to pracodawcy.
Ogłaszając się w Sieci mogą liczyć na szybki, nie wymagający wysokich nakładów, proces rekrutacyjny oraz interesujące aplikacje od wykwalifikowanych osób. Koszty są tu różne, w zależności od elementów składowych (zamieszczenie ogłoszenia on-line, dostęp do bazy CV, preselekcja), za to zasięg procesu naboru jest nieporównywalnie większy od tradycyjnej metody wykorzystującej prasę. Prowadząc tzw. aktywną rekrutację pracodawca samodzielnie zamieszcza anonse i przegląda napływające na nie odpowiedzi. Nie jest już biernym zleceniodawcą, nie czeka bezczynnie na dokumenty od kandydatów, ale na bieżąco przegląda napływające CV i analizuje je pod kątem interesujących go kryteriów.
'Uważnie obserwujemy zmiany na rynku pracy i rosnące znaczenie Internetu w tej dziedzinie – mówi Olga Rudnicka, koordynator serwisu Praca w Wirtualnej Polsce – Z przeprowadzonej przez nas ankiety wynika, że właśnie Sieć jest najskuteczniejszym narzędziem szukania zatrudnienia; opinię taką wyraziło 51 % głosujących. Internet ceniony jest za szybki i łatwy dostęp do wielkiej liczby uzupełnianych na bieżąco ofert – w serwisie praca.wp.pl pojawia się co dnia kilkaset nowych ogłoszeń – pozwala w prosty sposób śledzić tendencje wybranych branż rynku pracy oraz szybko i tanio kontaktować z pracodawcą, czy agencją doradztwa personalnego. Za jego pośrednictwem można też uczestniczyć w dyskusjach branżowych.’
Wśród innych metod szukania pracy ankietowani wymienili znajomości (19 %) oraz bezpośredni kontakt z pracodawcą (13%). Ogłoszenia i różnego rodzaju dodatki zamieszczane w prasie wybiera najczęściej 12 % ankietowanych, uznając taki sposób poszukiwania ofert za najbardziej wygodny, również ze względu na brak bezpośredniego dostępu do Internetu. Zdecydowanie najmniej popularnym sposobem szukania zatrudnienia są biura pośrednictwa i urzędy pracy – korzysta z niego zaledwie 5 % ankietowanych.
Serwis Praca Wirtualnej Polski to najbogatsza oferta ogłoszeń krajowych – ponad 11 tysięcy anonsów. Użytkownicy znajdą tu także niemal 50 tysięcy ofert zagranicznych, w tym adresowanych specjalnie do polskiego odbiorcy. W ramach współpracy z dwutygodnikiem 'Praca
i życie za granicą’, na stronach Praca.wp.pl dostępne są praktyczne porady dotyczące rynku pracy za granicą, ze wskazaniem możliwości, jakie mają tam polscy pracownicy. Według grudniowego badania Megapanel PBI/Gemius witryna notuje największą miesięczną liczbę odsłon spośród portalowych serwisów poświęconych zatrudnieniu. W grudniu serwis odwiedzono ponad 4,3 miliona* (serwis Gazety.pl – 3,8 miliona, Onet.pl – 2,9 miliona, Interia.pl – 1,4 miliona). Najnowsze dane GemiusTraffic wskazują, że w styczniu 2006 roku liczba odsłon stron serwisu Praca przekroczyła 7 milionów.
Serwis współpracuje z czołowymi parterami rynku rekrutacji internetowej: Pracuj.pl, Jobpilot.pl, Jobs.pl, HRK.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.