Take-Two przegrywa walkę o BioShock.com

Firma Take-Two Interactive Software, wydawca takich gier komputerowych jak seria „Grand Theft Auto” czy „BioShock”, przegrała walkę o domenę BioShock.com.

Take-Two zgłosiła wniosek o objęcie „BioShock” ochroną znaku towarowego w 2005 roku, a pierwsze jego wykorzystanie w celach komercyjnych miało miejsce w 2007 roku. Ale firma przekonuje, że o powstającej grze mowa była już wcześniej, zanim jeszcze należąca do Frank’a Schilling’a spółka Name Administration przejęła domenę (w 2005 roku).

Co ciekawe, prawa do znaku handlowego „BioShock” rościła sobie również korporacja Johnson & Johnson. Firma zrezygnowała jednak z walki o nazwę.

Panel WIPO ogłosił, że domena BioShock.com nie została zarejestrowana w złej wierze, zwłaszcza, że linki wyświetlane na zaparkowanej stronie nie odnoszą się do gry, ale do treści naukowych, związanych ze środowiskiem i turystyką.

Panel uznaje, że wyrażenie BIOSHOCK, skonstruowane z prefiksu „bio” i słowa „shock”, nie należy wyłącznie do strony skarżącej, zwłaszcza, że wykorzystywane było przez inne firmy, na przykład Johnson & Johnson, wcześniej niż przez Oskarżyciela i w sposób nieodnoszący się do gier wideoargumentowali sędziowie.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry