Tańsza wymiana walut w kantorze internetowym

Opublikowano: 20 czerwca 2016. Kategoria: Wpis Promowany.

Pierwsze kantory internetowe powstały w Polsce 6-7 lat temu, ale dopiero od niedawna ten sposób wymiany waluty zyskał na popularności. Trudno się dziwić – wymiana waluty przez internet jest znacznie tańsza niż w kantorze stacjonarnym.

Jak działa kantor internetowy?

Tańsza wymiana walut w kantorze internetowym 1Jeśli jeszcze nie miałeś do czynienia z kantorem online i nie wiesz, jak wymienia się walutę przez internet, spieszymy z wyjaśnieniami. Kantor internetowy działa podobnie jak sklepy internetowe, tyle że tu towarem jest waluta. Przez internet można kupić i sprzedać najczęściej wymieniane w Polsce waluty (franki szwajcarskie, euro, funty brytyjskie, dolary amerykańskie), ale dobre kantory internetowe mają znacznie szerszą ofertę. Korzystając z kantoru ergokantor.pl kupimy i sprzedamy na przykład yuany chińskie, korony norweskie czy duńskie, dolary kanadyjskie i kilka innych walut.

Sam proces wymiany waluty przez internet jest bardzo prosty. W pierwszym kroku należy założyć konto w wybranym kantorze i podać swoje dane, w tym numery rachunków bankowych w walutach, które będziemy wymieniać (np. złotówki i euro). Co ważne, kantory internetowe dopuszczają podanie nieswojego numeru rachunku jako rachunku odbiorcy. Można więc umówić się z kimś bliskim, że to na jego konto walutowe przyjdzie przelew w wymienionej przez nas walucie (jeśli nie mamy własnego rachunku walutowego).

W drugim kroku wybieramy walutę, którą zamierzamy kupić i akceptujemy kurs, po jakim dojdzie do wymiany. Kursy w kantorach internetowych zmieniają się co kilkanaście sekund, więc czasem warto poczekać chwilę, by zrealizować transakcję w najlepszym momencie. Po zaakceptowaniu kursu, wpisaniu pożądanej kwoty i zatwierdzeniu transakcji otrzymujemy numer konta, na który trzeba zrobić przelew. To ostatni krok wymiany waluty przez internet – potem następuje już tylko czekanie na zwrotny przelew w wybranej walucie. W zależności od kantoru i banku, w jakim mamy konto, cała transakcja może zająć od kilkunastu minut do kilku godzin.

Wymiana w e-kantorze opłaca się bardziej niż w banku

Przewagą internetowych kantorów nad stacjonarnymi punktami wymiany walut, w tym także nad wymianą w banku, jest nie tylko szybkość i wygoda, ale przede wszystkim atrakcyjna cena. Dobre kantory internetowe nie pobierają prowizji za założenie konta oraz transakcję, ale oszczędność wynika przede wszystkim z atrakcyjnych kursów walut, jakie oferują kantory internetowe.

W kantorze ergokantor.pl znajdziemy kalkulator, który pokazuje, ile zapłacilibyśmy za tę samą ilość waluty w e-kantorze, a ile w bankach. Przykładowo, gdy chcemy kupić 1000 euro w Reiffeisen Polbank zapłacimy o ponad 212 zł więcej niż w ergokantor.pl, w Alior Banku o 203 zł więcej, w BZ WBK o 147,9 więcej. Dla różnych banków te różnice są większe lub mniejsze, ale zawsze waluta w banku jest znacznie droższa niż wymieniona w internecie.

Skąd te różnice? Wynikają one z różnych spreadów, czyli różnicy między ceną kupna i sprzedaży waluty. Spread w banku może wynosić nawet kilka procent, co powoduje, że waluta jest droższa niż w kantorze internetowym, gdzie spready często są na poziomie zaledwie 1 procenta.

Kiedy wymiana w e-kantorze się opłaca?

Atrakcyjne kursy walut w kantorach internetowych sprawiają, że przestaje się opłacać wymieniać waluty w bankach czy stacjonarnych kantorach, np. na dworcach, w centrach handlowych, na lotniskach. Z kantoru internetowego warto korzystać przede wszystkim przed zagranicznymi podróżami, ale także wówczas, gdy spłacamy ratę kredytu walutowego. Coraz częściej z kantorów internetowych korzystają również przedsiębiorcy, którzy dzięki tańszym walutom zarabiają więcej na imporcie i eksporcie produktów.

 

Wpisy PromowaneTańsza wymiana walut w kantorze internetowym

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.