TapOn – wierzymy, że programy lojalnościowe mają się dobrze [startup]

Opublikowano: 26 stycznia 2015. Kategoria: Rynek Startupy. Tagi:

Kolejny wpis w dziale “Pokaż #startup” to TapOn – czy starając się wejść na rynek zarezerwowany dla dużych firm można odnieść sukces? Czy klienci chcą jeszcze słyszeć słowo “program lojalnościowy”? Zapraszamy do lektury!

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

TapOn pozwala dopasować program do charakteru biznesu, ponieważ umożliwia wybór sposobu prowadzenia programu i nagradzania klientów. 
TapOn to system do zarządzania relacjami z klientem na poziomie, który zarezerwowany był dotąd dla firm z dużymi budżetami i rozwiniętymi działami marketingu. Pozwala na samodzielne tworzenie programów lojalnościowych w ramach jednej platformy elektronicznej. Dzięki temu firmy z różnych branż mogą oferować klientom wspólną kartę lojalnościową – tradycyjną i w smartfonie. TapOn pozwala dopasować program do charakteru biznesu, ponieważ umożliwia wybór sposobu prowadzenia programu i nagradzania klientów. Można w nim premiować zakupy klientów punktami, wirtualnymi pieczątkami czy rabatami. Nagradzać można także za meldowanie się (check-iny) w punktach sprzedaży i polecanie produktów w social media. Aplikacja pozwala informować klientów o nowych promocjach i badać ich opinie, np. preferencje zakupowe.

tapon

Skąd pomysł?

Pomysłodawcą TapOn jest Michał Filipek, który dostrzegł niszę w segmencie rozwiązań z zakresu zarządzania relacjami z klientem. Na tworzenie zaawansowanych, skutecznych programów lojalnościowych mogły sobie pozwolić wyłącznie koncerny i duże sieci franczyzowe. Brakowało rozwiązań dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Zespół TapOn liczy kilkanaście osób, które opracowały i wdrożyły system od podstaw. W ramach zespołu przygotowaliśmy wszelkie potrzebne grafiki, badaliśmy user experience oraz stworzyliśmy strategię sprzedażową i marketingową. TapOn jest rozwiązaniem autorskim, rozwijanym wewnętrznie. Obecnie współpraca z podwykonawcami ogranicza się do aktywności związanych z egzekucją działań marketingowych, np. drukiem ulotek czy działań public relations. Współpracujemy także z firmą badawczą MTResearch, współtworzoną przez dr. Tomasza Gackowskiego z Uniwersytetu Warszawskiego, która opracowała dla nas zasady tworzenia ankiet w module badań opinii klienta.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Ogromnym atutem systemu jest kompleksowość. 
TapOn umożliwia małym i średnim firmom tworzenie profesjonalnych programów lojalnościowych. Dzięki zastosowaniu m.in. technologii mobilnych, działania zarezerwowane dotąd wyłącznie dla firm z dużymi budżetami na promocję i marketing są w zasięgu praktycznie każdej firmy. TapOn pozwala na pełną swobodę w zakresie samodzielnej konfiguracji programów lojalnościowych i promocji. W ramach systemu dostępne są kluczowe dla biznesu funkcje, np. możliwość automatycznego oszacowania rentowności promocji czy badania opinii konsumentów. Dodatkowo, w cenie abonamentu za TapOn oferowane jest profesjonalne wsparcie marketingowe.

Ogromnym atutem systemu jest kompleksowość. Na rynku pojawiło się kilka rozwiązań z zakresu programów lojalnościowych. Oferują najczęściej jeden sposób prowadzenia programu. W systemie TapOn znajdują się wszystkie, które dostarcza konkurencja, jak również wiele innych wynikających z praktyki sprzedażowej i marketingowej. Umożliwia to przedsiębiorcom dopasowanie programu do charakteru prowadzonej przez siebie działalności i potrzeb klientów.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

W ciągu sześciu miesięcy chcemy zbudować świadomość systemu TapOn jako praktycznego narzędzia do tworzenia relacji z klientami i skutecznego wspomagania sprzedaży. 
W tej chwili, w dziedzinie funkcjonalności, TapOn nie ma konkurencji. Oferuje w jednym systemie funkcjonalności dostępne pojedynczo w wielu rozwiązaniach. Ponadto, nasz system dysponuje dodatkowymi możliwościami, których inne nie posiadają. W zakresie obecności na rynku wyprzedza nas FreeBee, który już od pewnego czasu przeciera szlaki w zakresie programów lojalnościowych.

Barierą w rozwijaniu naszego projektu może być świadomość biznesu odnośnie korzyści wynikających z zarządzania relacjami z klientami. Jesteśmy jednak dobrej myśli, ponieważ pierwsze doświadczenia wskazują, że polscy przedsiębiorcy mają dużą świadomość potrzeby takich działań.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Otwieramy odziały naszej firmy na terenie całego kraju. W planach mamy ok. 30. Zaczęliśmy od dużych miast, jednak posiadamy również oddziały w miejscowościach do 100 tys. mieszkańców. Prowadzimy działania w kierunku wprowadzenia systemu TapOn na rynek europejski. Trwają także poszukiwania oraz pierwsze rozmowy z potencjalnymi inwestorami.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Adresatami systemu TapOn są przede wszystkim małe i średnie firmy, ale także duże sieci własnościowe i franczyzowe. Rozwiązanie dla biznesu jest płatne i dostępne w abonamencie, który wynosi 269 zł netto miesięcznie (per punkt sprzedażowy). Zarządzanie kontem biznesowym odbywa się z poziomu aplikacji webowej, która pozwala m.in. skonfigurować indywidualny program lojalnościowy oraz zaplanować i wysłać promocję do klientów. Z platformą zintegrowana jest również dedykowana aplikacja fotograficzna na smartfony, dzięki której wykonane zdjęcia produktowe można w ciągu kilku sekund włączyć do przygotowanej akcji promocyjnej. Do korzystania z systemu TapOn w punkcie sprzedaży służy tablet Samsung GALAXY Tab 4 z 10-calowym wyświetlaczem i systemem mocowania. Jest on zaopatrzony w dedykowaną aplikację, która odpowiada za komunikację z klientem oraz wyświetlanie wszystkich aktualnych promocji i nagród. To na nim klienci mogą sprawdzić stan swojego konta i skorzystać z programu lojalnościowego lub wybranej promocji.

Konsumenci korzystają z systemu TapOn za darmo. Kartę lojalnościową można pobrać w każdym punkcie partnerskim. Aplikacja mobilna jest aktualnie dostępna na telefony z systemem Android. Wersje dla systemu iOS i Windows Phone pojawią się już wkrótce.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

W ciągu sześciu miesięcy chcemy zbudować świadomość systemu TapOn jako praktycznego narzędzia do tworzenia relacji z klientami i skutecznego wspomagania sprzedaży. Zależy nam, aby pokazać, iż oferujemy znacznie więcej możliwości i elastyczności niż rozwiązania konkurencyjne. Intensywnie pracujemy nad wdrożeniami TapOn w różnych branżach. Chcemy w ten sposób pokazać na żywych przykładach, jakie korzyści przynosi system przedsiębiorcom i jak łatwy jest w obsłudze.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

TapOn jest zaawansowaną platformą programistyczną, która pozwala na elastyczne wprowadzanie zmian, udoskonaleń i nowych funkcji. To podstawowa różnica pomiędzy naszym systemem, a rozwiązaniami konkurencyjnymi – zarówno tymi, które działają w Polsce, jak i poza granicami kraju, np. w Stanach Zjednoczonych. Mamy konkretny plan rozwoju nowych funkcjonalności TapOn i będziemy go stopniowo realizować. W tej chwili skupiamy się na wdrożeniach systemu w poszczególnych segmentach rynku usług i handlu. Dodatkowo rozbudowujemy system o funkcjonalności, które – w co głęboko wierzymy – mają szansę zrewolucjonizować tę branżę. Pewne jest to, że zarówno nasi partnerzy, jak i użytkownicy końcowi osiągną korzyści z ich wprowadzenia.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Sylwester KozakTapOn – wierzymy, że programy lojalnościowe mają się dobrze [startup]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.