Targetowanie reklam internetowych — Czym jest i dlaczego jest tak skuteczne?

Targetowanie reklam internetowych w takich systemach reklamowych jak Google Ads czy Facebook Ads jest niezwykle skuteczne. Systemy te pomagają docierać do odpowiedniej grupy docelowej oraz odnosić dużo większe korzyści niż przy reklamie nie targetowanej. Wiele osób jednak zastanawia się nad sensem dokładnego określania grupy odbiorców oraz nad tym, czy warto to robić. W tym tekście przedstawimy wszystkie powody, dlaczego targetowanie reklam jest skuteczne i podpowiadamy, dlaczego warto poświęcić nawet nieco więcej czasu na ten proces.

Targetowanie reklam internetowych — Czym jest i dlaczego jest tak skuteczne? 1

Czym jest targetowanie reklam internetowych?

Targetowanie reklam internetowych jest określeniem grup odbiorców, do których trafi reklama. Ma to dwojakie znaczenie. W pierwszym sensie samodzielnie to my jako marka ustalamy, kto jest naszym klientem i odbiorcą idealnym, a w drugim sensie targetujemy reklamę wprowadzając dane do systemu reklamowego. Ogólnie wszystkie największe systemy reklamowe w sieci takie jak Facebook Ads czy Google Ads posiadają możliwość targetowania i określenia grupy docelowej. Cały proces polega na wybieraniu odpowiednich parametrów, jakie muszą spełnić osoby przebywające na Fb czy w wyszukiwarce Google, aby mogły zobaczyć naszą reklamę. Systemy reklamowe Google Ads oraz Facebook Ads zbierają informacje o swoich użytkownikach ich aktywności na bardzo wielu płaszczyznach. Dzięki temu uruchamiając reklamy, możemy wybierać nawet kilkaset parametrów, które muszą spełniać jej odbiorcy. Same parametry można łączyć ze sobą lub traktować jako opcje wykluczenia, co daje prawie nieskończoną ilość kombinacji. Samo targetowanie nie jest trudne i poradzi sobie z nim każda osoba. Wystarczy z listy wybierać poszczególne opcje, które musi spełniać odbiorca. Znacznie trudniej jest ustalić jakie cechy posiadają nasi najlepsi klienci oraz do kogo chcemy trafić. Warto w takim przypadku skorzystać z pomocy specjalistów od marketingu lub samodzielnie wnikliwie przeanalizować statystyki sprzedaży, a następnie testować różne grupy odbiorców.

Dotarcie z ofertą do osób z danej kategorii i skuteczność

Pierwszym powodem, dla którego targetowanie reklam internetowych jest tak skuteczne, jest dotarcie z reklamami do grupy osób zainteresowanych daną kategorią tematyczną. Jeśli zaprezentujemy reklamę szminki wśród kobiet, a nie w grupie przypadkowych osób o takiej samej liczbie, będziemy mogli liczyć na nieporównywalnie większą skuteczność reklamy. Jeśli w grupie 100 osób wszystkie będą zainteresowane potencjalnie daną tematyką, będziemy mogli sprzedać w niej więcej produktów i usług niż w grupie 100 przypadkowych osób. Bardzo często w grupie przypadkowych osób znajduje się jedynie kilka — kilkanaście procent osób, które rzeczywiście mogłyby być zainteresowane naszą ofertą, co jest nieporównywalnie mniejszym wynikiem niż np. 80%-90% w grupie osób, które sami określimy na podstawie danych statystycznych czy swoich doświadczeń.

Kwestie wizerunkowe trafionej reklamy

Drugim powodem, dla którego targetowanie reklam w systemach Google Ads i Facebook Ads jest skuteczne, są kwestie wizerunkowe. Dostarczając reklamy do grupy osób zainteresowanych danymi kategoriami czy produktami, jesteśmy odbierani pozytywnie. W innym przypadku — emitowania reklam osobom przypadkowym, nasza marka będzie odbierana co najwyżej neutralnie lub negatywnie ze względu na brak zainteresowania daną kategorią. Dzięki targetowaniu reklam nie tracimy potencjału, jaki możemy wykorzystać, rozpoczynać kampanię reklamową. Dostarczając reklamy nawet tylko do osób potencjalnie zainteresowanych naszą marką, zwiększamy jej zasięg i rozpoznawalność. Nawet gdy odbiorcy od razu nie skorzystają z naszej oferty, to w przyszłości mogą kojarzyć już naszą markę i wybrać właśnie nas zamiast innych firm anonimowych. Jeśli dostarczymy również ciekawy content, a nie tylko ofertę reklamową będziemy mogli budować również swój brand, wśród osób z danej kategorii tematycznej.

Efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego

Kolejnym powodem — tym razem niebezpośrednim, dla którego targetowanie reklam jest tak skuteczne, jest efektywne wykorzystywanie budżetu reklamowego. Targetując reklamę i określając odbiorców, możemy precyzyjnie określać najlepszych odbiorców naszej reklamy i płacić jedynie za wyemitowanie reklamy, która ma wysokie prawdopodobieństwo powodzenia. Dzięki temu będziemy wykorzystywali najlepiej jak tylko można nasz budżet reklamy, a za jedną złotówkę wydaną na reklamę otrzymamy najwięcej możliwych korzyści aniżeli przypadku braku targetowania reklamy. Dzięki temu będziemy mogli też przeznaczać na reklamę mniejsze sumy pieniędzy, inwestując pozostałe środki w markę lub przeznaczać duże sumy osiągając dużo lepsze wyniki.

Targetowanie dla reklamy lokalnej

Powodem, dla którego targetowanie reklamy internetowej jest skuteczne, jest też możliwość targetowania reklam stacjonarnych. Choć wiele osób nie zdaje sobie sprawy, Google, Facebook czy inne portale mają możliwość określania lokalizacji swoich użytkowników. To z kolei daje możliwość skierowania reklamy internetowej do odpowiedniej grupy pod względem lokalizacji. Dzięki temu w sieci można reklamować swoje produkty lub usługi lokalne dokładnie tym osobom, które znajdują się w danej lokalizacji. Określenie pozycji danych użytkowników jest relatywnie dokładne i może dotyczyć nawet dzielnic dużych miast. To z kolei wpływa na to, czy dane osoby, które będą odbiorcami naszej reklamy, rzeczywiście będą mogły skorzystać z naszej oferty.

Dlaczego warto targetować reklamy internetowe?

Targetowanie reklam internetowych warto wykonać z wielu względów. Oprócz wyżej wymienionych korzyści bezpośrednich samo targetowanie jest bardzo proste i nie wymaga specjalnego podejścia. Nawet jeśli nie znamy się na IT czy digital marketingu możemy wykupić usługę targetowania w agencji marketingowej lub prosić o pomoc specjalistów, co również ułatwi publikowanie reklam w internecie. Dzięki targetowaniu możemy odnosić lepsze korzyści reklamowe, a co za tym idzie szybciej rozwijać projekt lub biznes. Targetować reklamę internetową warto również nie tylko w kwestiach biznesowych, ale też i niekomercyjnych, kiedy chcemy dotrzeć np. do odbiorców tematycznych projektów.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top