Platforma Technorati ogłasza wyniki nowej edycji corocznego badania „State of The Blogosphere”. Najważniejszym trendem wśród blogerów jest wykorzystanie urządzeń mobilnych.
Technorati w kolejnych dniach publikować będzie dane z badania, w którym udział wzięło 7200 blogerów z całego świata. Wpisy śledzić można pod tym adresem.
Z informacji dostępnych w chwili obecnej wynika, że:
- 21 proc. badanych to samozatrudnieni blogerzy – w ubiegłym roku było ich jedynie 9 proc.;
- tylko dla 11 proc. badanych blog jest podstawowym źródłem utrzymania;
- osoby traktujące pisanie bloga jako hobby wciąż stanowią większość – 65 proc., ale to spadek z 72 proc. w porównaniu do 2009 roku;
- blogerzy firmowi stanowią 4 proc. badanej populacji (wzrost o 3 proc.);
- dwie trzecie blogerów to mężczyźni;
- badani przyznają, że wykorzystują media społecznościowe takie jak LinkedIn, YouTube, czy Flickr, ale dla zwiększania ruchu na blogu znaczenie mają jedyny Facebook i Twitter;
- 70 proc. badanych pisze krótkie teksty;
- 50 proc. badanych publikuje zdjęcia poprzez swoje smartfony;
- 71 proc. blogerów piszących o markach i produktach, pisze o lubianych przez siebie firmach.
Technorati przekonuje, że najważniejszym trendem obserwowanym w blogosferze jest rozwój komunikacji mobilnej. Tablety i smartfony – mimo, że są relatywnie nowe na rynku – zdobywają uznanie blogerów: 25 proc. z nich używa tego typu urządzeń w swojej działalności. Wiąże się to ze zmianą charakteru publikowanych treści: są krótsze, bardziej spontaniczne.
Równie ciekawie przedstawia się rozwój wpływu matek, jako grup o dużej sile oddziaływania, zwłaszcza w kontekście marek i decyzji zakupowych.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.