Bez abonamentu, bez umowy, kilka groszy za minutę rozmowy z dowolnym numerem na świecie – te argumenty przemawiają do coraz większej liczby abonentów. Rośnie również liczba liczących się operatorów. Na rynku podobne usługi oferuje już ponad 50 firm – wynika z najnowszego raportu Money.pl na temat telefonii VoIP.
Największy operator – EasyCall – obsługuje blisko 200 tysięcy abonentów, którzy wydzwaniają kilkanaście milionów minut miesięcznie. Od początku roku liczba aktywnych kont wzrosła o 40 procent.
Mniejsi operatorzy mogą pochwalić się jeszcze bardziej imponującymi wzrostami. FreecoNet ma obecnie dziesięciokrotnie więcej klientów, niż na początku roku. Liczba klientów HopIn co miesiąc rośnie o ponad 10 procent.
Przeważnie cena minuty rozmowy oscyluje w granicach 8 groszy. O ile w przypadku rozmów lokalnych różnica cen między VoIP a tradycyjną telefonią nie jest oszałamiająca, to już porównanie cen połączeń międzymiastowych i międzynarodowych wypada zdecydowanie na korzyść technologii internetowej.
Stawki połączeń międzymiastowych u tradycyjnych operatorów – w podstawowych planach taryfowych – to średnio 30 groszy za minutę. Międzynarodowych – od 1,5 zł do krajów Europy Zachodniej do nawet 7,5 zł w przypadku połączeń do krajów afrykańskich czy Azji. W przypadku VoIP zapłacimy odpowiednio 5-10 groszy za minutę połączenia międzymiastowego i od 5 groszy do 1,5 zł za rozmowę międzynarodową.
www.money.pl
Wpisy promowane
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
- Style przywództwa a zarządzanie zmianą w organizacjiZarządzanie zmianą w organizacji to proces, który wymaga nie tylko odpowiedniej strategii i narzędzi, ale także właściwego przywództwa. Różnorodne metody ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.