Grupa Alibaba chce by ich mobilny system operacyjny stał się „chińskim Androidem”. Czy gigant e-commerce przekona do siebie producentów telefonów i aplikacji?
Jeden z dyrektorów grupy Alibaba, cytowany przez Sohu, przekonuje, że Aliyun OS, oparty na Linuksie system operacyjny, rozwijany przez chińską firmę, zyskuje zainteresowanie producentów telefonów. Do dwóch sprzedawców (firmy K-Touch i Haier) urządzeń z systemem ma wkrótce dołączyć trzech kolejnych.
Gdybym był producentem telefonu komórkowego i moim jedynym wyborem byłby Android, byłbym całkiem przestraszony. Każda firma chce mieć przynajmniej dwóch dostawców – przekonuje Zeng Ming.
System Android jest w Chinach poważnie ograniczony. Pełnej funkcjonalności brakuje takim aplikacjom jak Google Search, Google Maps czy Gmail. I tu właśnie ma być szansa dla Aliyun. Pod warunkiem jednak, że nie tylko producenci sprzętu, ale i oprogramowania, przekonają się do „chińskiego Androida”. Tylko wtedy Aliyun będzie mógł skutecznie powalczyć o rynek, na którym urządzenia z Androidem mają 83 proc.
Warto jednak dodać, że grupa Alibaba konkurować musi nie tylko z Google, ale i z lokalnymi firmami. Przypomnijmy, że Baidu, chiński gigant wyszukiwarkowy, ogłosił szczegóły dotyczące własnego smartfona i systemu operacyjnego.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.