netPR i Business Communications Associates SA. (BCA) podpisały umowę o współpracy. Firmy zadeklarowały wolę strategicznego współdziałania na rzecz rozwoju internetowego public relations (tzw. ePR). Umowa umożliwi BCA i jej Klientom wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi ePR oferowanych przez netPR. Są to m.in.: internetowe biuro prasowe, monitoring Internetu oraz tzw. web positioning, czyli pozycjonowanie wybranych witryn w wyszukiwarkach internetowych.
BCA jest pierwszą w Polsce agencją public relations, która podjęła współpracę z netPR. Dla netPR oznacza to pełne wejście do polskiej branży PR jako dostawcy specjalistycznych narzędzi internetowych wspomagających tradycyjne działania public relations. „netPR był dotąd postrzegany przez wiele agencji PR jako firma konkurencyjna, a to nie sprzyjało rozwojowi rynku usług ePR w Polsce” – powiedział Marek Woźniak, twórca i szef netPR oraz dodał: „BCA była jedną z pierwszych agencji, która oprócz tradycyjnego PR zaczęła z powodzeniem stosować ePR. Okazało się, że nawet pionierzy wykorzystania internetu w działaniach PR uznali za korzystny dostęp do zaawansowanych rozwiązań, jakimi dysponuje właśnie netPR”.
Zdaniem Marka Woźniaka rozwój rynku PR sprawia, że coraz więcej firm public relations będzie potrzebowało specjalistycznych rozwiązań internetowych. Marek Woźniak spodziewa się więc, że po BCA kolejne agencje PR zdecydują się na partnerstwo z jego firmą.
Dla BCA współpraca z netPR oznacza przede wszystkim wzbogacenie dotychczasowej oferty ePR o nowe narzędzia. „Rola Internetu stale rośnie i nie można już pomijać tego medium w działaniach public relations. Tak jak w przypadku tradycyjnego PR, także w ePR potrzebne są zewnętrzne firmy wspierające agencję public relations. Dwa lata temu, aby umożliwić dziennikarzom dostęp online do materiałów prasowych naszych klientów, uruchomiliśmy własny newsroom. Teraz możemy poszerzyć naszą ofertę ePR pracując z netPR”- powiedziała Katarzyna Kamińska, odpowiedzialna za ePR w BCA.
W opinii obu firm public relations w Internecie ma dużą przyszłość. Z pierwszego w Polsce badania online dziennikarzy przeprowadzonego przez BCA i agencję badawczą ARC Rynek i Opinia w grudniu ubiegłego roku wynika, że Internet stał się podstawowym narzędziem pracy polskich dziennikarzy, mających do niego dostęp. Niemal wszyscy dziennikarze biorący udział w badaniu (99%) zadeklarowali, że korzystają z Internetu jako źródła informacji. Co trzeci ankietowany (30,5%) uważa Internet za najważniejsze źródło informacji. Większe znaczenie dla dziennikarzy mają tylko własne źródła informacji (38,1%). Zdecydowana większość ankietowanych dziennikarzy (88,6%) stwierdziło, że ich praca byłaby trudna bez Internetu. Wyniki tego badania można znaleźć pod adresem: http://www.bca.com.pl/bca/badanie/raport.html
http://www.netpr.pl
http://www.bca.com.pl
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.