Wystartowała wyszukiwarka Blekko, która stawia sobie ambitny cel wyeliminowania spamu z wyników wyszukiwania. Posługuje się przy tym techniką tzw. slashtagów. Czy ma szansę zagrozić pozycji największych graczy na rynku?
Założyciel wyszukiwarki, Mike Markson, mówi, że jego projekt to „powrót do internetu sprzed czasu bezsensownych poszukiwań informacji”. 21 osobowy zespół pracował nad Blekko przez trzy lata, a twórcom udało się pozyskać 24 mln dolarów finansowania.
Jak wygląda korzystanie z Blekko i czym różni się od innych wyszukiwarek? W zapytaniach kierowanych do wyszukiwarki dodać można tzw. slashtag, który spełni rolę specjalnego filtra. Jeśli więc na przykład wpiszemy „Facebook /humor” zobaczymy wyniki ze stron o treściach humorystycznych odnoszących się do serwisu społecznościowego, a wpisując „Apple /news” – najnowsze informacje poświęcone firmie z Cupertino. Więcej o działaniu wyszukiwarki dowiedzieć można się z poniższego filmu.
blekko: how to slash the web from blekko on Vimeo.
Obecnie w Blekko zdefiniowanych jest kilkaset slashtagów, ale siłą wyszukiwarki mają być użytkownicy, którzy określać będą własne zbiory. I to właśnie element społecznościowy jest kolejnym, który wyróżnia projekt na tle konkurencji. Możemy podejrzeć jakie tagi dodali konkretni użytkownicy, obserwować ich zbiory czy wysłać im wiadomości.
Blekko zapowiada również walkę z niechcianymi wynikami wyszukiwania. Przy dowolnym linku, który zostanie nam wyświetlony widoczna jest opcja „spam”, która pozwala oznaczyć link jako niechciany. W przyszłości powstać ma mechanizm, który agregował będzie takie oznaczenia i definitywnie wykreślał z wyników wyszukiwania.
Ciekawą opcją jest również możliwość podejrzenia rozbudowanych danych SEO dowolnej domeny. Znajdziemy informację o linkach wychodzących i przychodzących, listę stron korzystających z treści dostępnych w danym serwisie itd. Aby uzyskać dostęp do danych należy wpisać nazwę domeny z dodatkiem slashtagu „/domain” np. „onet.pl /domain”.
Czy Blekko ma szansę zagrozić pozycji największych graczy na rynku wyszukiwarek? Czy dokładność wyników wyszukiwania jest najważniejszą zmienną dla użytkowników tego typu stron? A może liczy się prostota, przejrzystość i szybkość działania? Sukces Blekko wydaje się zależeć od tego czy twórcom wyszukiwarki uda się przekonać internautów do poznania nowej filozofii wyszukiwania.
A jakie są Państwa wrażenia na temat Blekko?
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.