Mamy dwie dominujące opcje w świecie komputerów – Mac i PC. Google i Samsung chcą to zmienić. Firmy przedstawiły dwa nowe produkty: Chromebooka i Chromeboxa.
Wraz z coraz bardziej powszechnym zjawiskiem przenoszenia wszystkich danych i aplikacji do chmur obliczeniowych, firma Google postanowiła wykorzystać tę sytuację i w porozumieniu z Samsungiem stworzyła dwa modele komputerów opartych na tej filozofii.
Chromebook nie stanowi nowości pod względem wyglądu, natomiast Chromebox przypomina komputery Apple Mini. Podstawową cechą dwóch modeli opartych na systemie Chrome OS ma być szybkość. O tym aspekcie wypowiedzieli się przedstawiciele firmy z Mountain View:
Prędkość jest nieodłącznym elementem przeglądarki Chrome. Nowy Chromebook i Chromebox, oparte na procesorach Intel Core są prawie trzy razy szybsze od pierwszych modeli Chromebook. Komputery wykorzystują również akcelerację graficzną.
Istotną zmianę w szybkości zauważa również na swoim blogu Louis Grey, zajmujący się zagadnieniami technologicznymi. Według przeprowadzonych przez niego testów na WebGL komputery uzyskały zaskakująco dobre wyniki przy innych otwartych procesach.
Szybkość uruchamianych aplikacji została dodatkowo usprawniona ich łatwym dostępem z poziomu pulpitu w Chrome OS.
Nowy Chromebook jest już sprzedawany na Amazonie i Newegg w Stanach Zjednoczonych w cenach 349-549 dolarów.
Chromebox oferowany będzie w cenie 329 dolarów i będzie miał następujące parametry:
- procesor Intel Core
- pamięć 4 GB RAM
- WiFi 802.11 a / b / g / n
- Gigabit Ethernet
- 6 x USB 2.0
- 2x DisplayPort + + (kompatybilne z HDMI, DVI, VGA)
- wyjście DVI
- Bluetooth 3.0
- blokada klawiszy Kensington
źródło ilustracji: Google
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.