Firma empolis uzyskała dofinansowanie kosztów realizacji projektu badawczego „SWAP – semantyczny internet i technologia peer-to-peer” z Ministerstwa Nauki i Informatyzacji. Badania realizowane są w ramach międzynarodowego projektu o budżecie 3,3 milona Euro, współfinansowanego przez Unię Europejską.
Międzynarodowy projekt badawczy SWAP (ang. Semantic Web and Peer-to-Peer) ma na celu stworzenie skutecznego środowiska wymiany wiedzy poprzez Internet dzięki wykorzystaniu idei tzw. semantycznej pajęczyny i technologii P2P (peer-to-peer).
Semantyczna pajęczyna została obwołana kolejnym, wyższym szczeblem rozwoju internetu przez jego wynalazcę Tima Berners-Lee. Polega ona na uzupełnianiu informacji dostępnych w sieci o ich znaczenie, co pozwala na zwiększenie możliwości ich praktycznego wykorzystania – głównie przez aplikacje (tzw. agentów) – a wraz z tym winna przynieść ogromne korzyści dla globalnej ekonomii.
W projekcie zastosowano również koncepcję sieci P2P (peer-to-peer), czyli bezpośredniej wymiany informacji między równorzędnymi użytkownikami, bez wykorzystania centralnych serwerów. Aktualnie technologia tego typu jest wykorzystywana do wymiany muzyki, zdjęć czy filmów za pośrednictwem Internetu. Technologia P2P była kojarzona dotychczas z piractwem komputerowym z wymianą plików mp2, avi czy mpg poprzez internet.
Dzięki wynikom naszych badań sieci P2P będą mogły być równie efektywnie wykorzystane do dzielenia się wiedzą poprzez internet jak dotychczas do pirackiej wymiany filmów – powiedział Rafał Księżyk , prezes empolis.
Partnerzy projektu: empolis Polska, Uniwersytet w Karlsruhe, Uniwersytet w Amsterdamie, hiszpańska firma Meta4 oraz empolis UK. Wyniki projektu zostaną zweryfikowane w ramach studium zastosowania przez Dresdner Bank i hiszpańską fundację IBIT.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.