Mimo drugiego trudnego dla branży roku i wynikających z tego spadków w sprzedaży Enovatis pozostaje liderem e-turystycznego rynku. Wynik netto gdańskiej spółki po 3 kwartałach 2010 roku jest o ponad 2 mln złotych lepszy od drugiego gracza w tym segmencie. Wrocławski Travelplanet.pl S.A. w połowie listopada ogłosił raport kwartalny za pierwszych 9 miesięcy tego roku. Enovatis S.A. jako spółka nie zobligowana do prezentacji swoich finansów po raz kolejny otwarcie publikuje swoje wyniki cząstkowe i porównuje je z giełdową konkurencją.
Po 9 miesiącach pracy Enovatis zanotował 10 proc. spadek w swoich przychodach w porównaniu do roku 2009. Mimo to końcowy wynik netto spółki jest o 2 mln lepszy od konkurencji.
Gdańszczanie potwierdzają tym samym bezpieczną pozycję firmy na rynku, ale z otwartą przyłbicą przyznają, że nie uniknęli potknięć. Zgodnie z przyjętą strategią Enovatis S.A. (po połączeniu firm Wakacje.pl S.A. i EasyGo.pl Sp. z o.o.) skupiła się na optymalizacji swojej działalności, redukcji kosztów i zwiększeniu przychodów – Nie ścigamy się w tym roku o wielkość sprzedaży, a raczej o rentowność – komentuje krótko Michał Pilkiewicz, Prezes Zarządu Enovatis S.A.
Problemem wpływającym na wysokość sprzedaży, nie tylko dla Enovatis, ale i całej branży turystycznej były z całą pewnością zdarzenia rynkowe w przełomu 1 i 2 kwartału oraz upadki 2 biur podróży pod koniec ścisłego sezonu letniego. – Organizacja branży przypomina naczynia połączone. Jeśli w jednej kolbie pęknie szkło w innych automatycznie ubywa wody – zauważa Pilkiewicz.
Niższe wzrosty w sprzedaży to także efekt zmian systemowych i technologicznych , które zgodnie z założeniem fuzji musiały zajść w organizacji Enovatis. W tej chwili większość procesów została zakończona – Na szczęście, podobnie jak często bywa przy szczepieniach, było to tylko chwilowe osłabienie, a nie choroba – konkluduje wątek Pilkiewicz.
– Drugi trudny sezon na rynku turystycznym przyniósł ze sobą zmiany także w strategiach marketingowych. Trudno było nie zauważyć kampanii Travelplanet.pl w internecie. Ma to swoje plusy w postaci wyższej niż Enovatis sprzedaży bieżącej, ale nie można nie zauważyć jej minusów, czyli kosztów. A te co widać w zestawieniu wpłynęły wyraźnie na wynik końcowy i dwumilionową różnicę na korzyść Enovatis – mówi Michał Pilkiewicz, podkreśla też, że strategia Enovatis jest długoterminowa – Z pełną rozwagą dostosowaliśmy nasze akcje i kampanie reklamowe do sytuacji na rynku i zdarzeń jakie miały miejsce. Patrzeliśmy nie tylko na chwilę obecną, ale także w przód. Byliśmy być może mniej widoczni reklamowo, ale taka polityka pozwoliła nam na osiągnięcie dodatniego wyniku końcowego i bezpieczne inwestowanie w kolejne projekty.
A tych projektów Enovatis nie brakuje. Jeszcze w tym roku startują rozbudowane segmenty sprzedaży biletów lotniczych oraz rezerwacji hoteli w Polsce i na świecie. Inwestycja w projekty, technologie, ludzi i licencję ma przynieść pierwsze, dodatkowe zyski już po II kwartale 2011. A to jeszcze nie wszystko. – Nasz wynik już teraz mógłby być lepszy o co najmniej 20 proc., gdyby nie koszty długofalowych projektów inwestycyjnych, które uruchomiliśmy pod koniec pierwszego półrocza tego roku – zdradza Michał Pilkiewicz. – Po ich wdrożeniu liczymy na co najmniej kilkadziesiąt milionów złotych i to już w przyszłym roku. Zapewniam, że to będzie prawdziwa rewolucja na rynku turystycznym.
Management Enovatis szacuje zamknięcie tego roku z wynikiem na poziomie ponad 117 mln sprzedaży w obszarze sprzedaży interentowej.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.