gemiusAudience oficjalnym badaniem oglądalności witryn internetowych na Białorusi

Gemius SA wygrał konkurs na pomiar oglądalności witryn internetowych na Białorusi zorganizowany przez głównych przedstawicieli branży online w tym kraju. Wyniki badania gemiusAudience pozwolą otrzymać szczegółowy obraz białoruskiego rynku online.

Głównym atutem badania gemiusAudience jest zastosowanie wskaźnika Real Users do obliczania ruchu na stronie. Dysponując odpowiednim know-how, Gemius co miesiąc dostarcza rynkowi szczegółowych informacji na temat oglądalności witryn internetowych na Białorusi. Wyniki te prezentowane są odbiorcom za pośrednictwem specjalnej aplikacji gemiusExplorer. Dzięki danym pochodzącym z badania gemiusAudience reklamodawca lub jego agencja jest w stanie wybrać optymalną kombinację witryn internetowych, na których grupa docelowa kampanii reklamowej jest najbardziej aktywna. Oprócz głównych lokalnych graczy do badania włączone są również białoruskie wersje serwisów rosyjskich gigantów Mail.ru i Yandex.

Kluczowe dane o oglądalności witryn dostępne są nieodpłatnie na stronie badania Gemius: www.audience.by, na której można śledzić aktualne trendy na białoruskim rynku internetowym. Badanie gemiusAudience prowadzone jest na rynku białoruskim od początku 2009 roku z wykorzystaniem metody Cookie Panel. Swym zasięgiem obejmuje już 49 proc. białoruskich internautów, a wielkość panelu online szacowana jest na 16 000 użytkowników cookie. Wygranie konkursu umożliwi firmie Gemius znaczne rozwinięcie projektu.

Metodologia zaproponowana przez firmę Gemius jest hybrydowym systemem pomiaru. Polega na połączeniu badania typu site-centric (za pośrednictwem skryptów instalowanych na witrynach), paneli user-centric (dwa z nich zostały zintegrowane tworząc tzw. Fused Panel) i przeważania wyników przez dane strukturalne uzyskane z niezależnego badania. W 2002 roku Gemius jako pierwsza firma na świecie wprowadziła pomiar hybrydowy w badaniu oglądalności stron internetowych – od tego czasu nieustannie pracuje nad jakością wyników badania, tak, by spełnić wymagania wszystkich 18 rynków, na których prowadzony jest projekt gemiusAudience.

Przy okazji konkursu, po raz pierwszy w historii branży internetowej na Białorusi główni wydawcy i agencje współpracowały ze sobą w celu wybrania pomiaru, który stanowiłby standard na rynku. Zwycięzca konkursu, firma Gemius SA, dostarcza dane z badania gemiusAudience w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej, a także
w Skandynawii i na Bliskim Wschodzie. Na Białorusi doceniono doświadczenie firmy w regionie, jej godną zaufania metodologię i nowoczesne narzędzia wykorzystywane do prezentacji danych.

– Jesteśmy dumni z faktu, że powierzono nam zadanie prowadzenia badania internetu na Białorusi. Kraj ten jest doskonałym przykładem rynku wschodzącego, który skutecznie podąża za międzynarodowymi trendami w branży internetowej. Rynek reklamy internetowej rozwija się tam coraz dynamiczniej, a nasza firma, która dostarcza od ponad półtora roku kompleksowych i porównywalnych danych, jest częścią tego procesu. Cieszymy się, że jakość zapewnianych przez nas usług została doceniona poprzez oficjalną decyzję głównych graczy na rynku – komentuje Marta Klepka, International Sales and Marketing Director w firmie Gemius.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top